משפחתו של אל-מבחוח: נתבע את הפקת הסרט עם בר רפאלי

גלי צה"ל: במשפחתו של בכיר החמאס שחוסל בדובאי טוענים כי עלילת הסרט "כידון" מבזה את כבוד המת ומציגה את אל-מבחוח כצרכן אלכוהול וחובב נשים

בני משפחתו של מחמוד אל-מבחוח, בכיר חמאס שחוסל לפני שנתיים וחצי בבית-מלון בדובאי, מאיימים להגיש תביעת לשון הרע נגד הפקת הסרט "כידון" המצטלם בימים אלה - כך דווח בגלי צה"ל.

מדובר בהפקה משותפת ישראלית-צרפתית, שבה משתתפים בין השאר ששון גבאי, שי אביבי ובר רפאלי. לפי עלילת הסרט, המבוססת על ההתנקשות במבחוח, במעשה מעורבת חבורת נוכלים ולא המוסד, כפי שטוענים בחמאס.

במשפחת מבחוח אומרים כי העלילה כולה היא ביזוי כבוד המת, ומוחים על הצגתו של בנם כצרכן אלכוהול וחובב נשים.

"הוא לא היה כזה, הוא היה איש רציני", אמר לגלי צה"ל אחיו הצעיר של מבחוח, פאיק מבחוח, המתגורר בעזה. "זה פוגע בדמות שלו וגם בדמות של המשפחה שלנו".

פאיק קוא לשני שחקנים המשתתפים בסרט לפרוש ממנו ולא להיות שותפים לפגיעה בכבוד אחיו.

הראשון הוא שריידי ג'בארין, המגלם את מבחוח, והשנייה היא בר רפאלי, המגלמת נערת פיתוי. "שתתעסק בדוגמנות, זה מתאים לה", אומר מבחוח האח, "ואם היא בכל זאת רוצה לעשות סרטים, שלא תתחיל בתפקיד מלוכלך".

לג'בארין אמר האח: "זה פוגע באחד מבני העם שלו, אחד ממנהיגי המאבק הפלסטיני נגד העם שלו. אני פונה אליו בבקשה שיפרוש".

האח מסביר כי בקשתו אינה נובעת מתוך נקמה אישית, וכי המשפחה השלימה בצער עם מותו של בנה. "אנחנו משפחה דתית, והסרט הזה פוגע בכבודנו. צריך לשמור על כבוד המת. ככה זה בכל הדתות, גם בדת היהודית. אויב צריך לכבד גם אחרי שהוא מת".