תוצאות טובות בניסוי שיווקי בן שלוש שנים של אינספייר MD

החברה רשמה ירידה במכירותיה ברבעון הראשון ומצפה לתוצאות ניסויים כדי לשוב ולהגדיל את המכירות ■ אינספייר MD מפתחת סטנט עטוף ברשת ארוגה

חברת אינספייר MD, המפתחת סטנט עטוף ברשת ארוגה ונסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 51 מיליון דולר, הודיעה על סיום ניסוי בן שלוש שנים בשימוש בסטנט שלה לטיפול בהתקפי לב - ההתוויה העיקרית שלה.

הניסוי היה לא מבוקר וכלל זרוע טיפול אחת בת 60 חולים. החברה הראתה כי גם לאחר שלוש שנים, לא חלה הידרדרות במצב הלב של המטופלים במוצר זה לעומת הנתונים הטובים שהתקבלו כשנה אחרי תום הניסוי.

החוקר הראשי בניסוי, פרופ' דריוסז דודק מהאוניברסיטה היגלונית בקרקוב, פולין, אמר כי עדיין יש לתמוך את התוצאות הללו גם בניסוי מבוקר, אם ניסוי כזה ישיג תוצאות דומות, עשוי מוצר ה-MGuard של אינספייר להפוך לטיפול מוביל בהתקפי לב, לשם מניעת ההשלכות ארוכות הטווח של ההתקף.

בימים אלה נערך ניסוי רב מרכזי של אינספייר , אולם הוא נועד בעיקר לבחון את המוצר של אינספייר מול הפתרונות הקיימים - סטנט עירום או סטנט מצופה תרופה - בהיצרויות רגילות של העורקים ולא דווקא בטיפול מיידי בהתקפי לב. תוצאות מניסוי זה עשויות להתקבל ברבעון השלישי של 2012. כמו כן נערכת החברה להתחיל ניסוי שמטרתו רישום המוצר לשיווק בארה"ב.

מן הדו"חות האחרונים של אינספייר עולה כי סטנט ה-MGuard של החברה נמכר ב-1.1 מיליון דולר, ירידה של 46% לעומת הרבעון המקביל, בעיקר בשל ירידה במכירות להודו, לעומת עלייה במכירות למדינות אחרות בהן משווקת החברה את מוצריה. מאינספייר נמסר בדו"חות כי הירידה נבעה מירידה בכמות המוצרים שנמכרו אך במחיר המוצר הממוצע שנמכר דווקא חלה עלייה.

החברה הפסידה 3.1 מיליון דולר ברבעון. כעת החברה מקווה כי התוצאות המצטברות מן הניסויים במוצר שלה יעזרו לה להגדיל את מכירותיה.

אינספייר הוקמה על ידי ד"ר אשר הולצר ואופיר פז. הולצר שימש כבכיר במחלקת הקרדיולוגיה של ג'ונסון אנד ג'ונסון והקים חברת השקעות בתחום המכשור הרפואי. פז נמנה עם מקימי חברת פיץ' נטוורקס, שנמכרה בשנת 2001 למיקרוסופט תמורת 72 מיליון דולר.

על פי אתר IVC, המשקיעים העיקריים בחברה טרם ההנפקה היו שלומי פוגל, מבעלי השליטה באמפא; מפקד חיל האוויר לשעבר דוד עברי; יוצא אמדוקס מנחם שלגי; יולי עופר (באופן אישי ולא דרך עופר הייטק) וקרן OBV בראשות משפחת מקוב.

החברה ביצעה מיזוג הפוך לשלד בורסאי בנאסד"ק לפני כשנה וגייסה 10 מיליון דולר לפי שווי של כ-100 מיליון דולר.