כחלון: שטייניץ מדבר על גזירות? בושה וחרפה

(עדכון) - שר התקשורת והרווחה בוועידת הנגב והגליל: "אני אומר לפקידי האוצר - תשכחו מהרעיון של הגזירות. צריך להוסיף לנזקקים, לא לקצץ"

שר הרווחה משה כחלון תקף היום (ג') בחריפות את משרד האוצר והעומד בראשו יובל שטייניץ בגין הגזירות הכלכליות שמתכנן האוצר בתקציב 2013, כפי שנחשף אתמול ב"גלובס". כחלון טען כי זו "בושה וחרפה" לדבר על גזירות בעת הזו.

"שר האוצר מדבר לאחרונה על תקציב 'קשה' לשנת 2013 ואני רוצה לומר לכם שזו בושה וחרפה", אמר כחלון בוועידת הנגב והגליל. "זו בושה בכלל לחשוב על זה. קשישים מקבלים בקושי 2,000 שקל בחודש - גם בזה רוצים לגעת? השתגענו לגמרי. אני אומר לפקידי האוצר: תשכחו מהרעיון הזה. צריך להוסיף לנזקקים, לא לקצץ. אסור לעשות את זה ולא ניתן לזה יד".

כחלון, שרפורמות שהוביל בתור שר התקשורת פתחו את השוק לתחרות והציתו גם מפולת במניות התקשורת, התייחס לנושא בקצרה ואמר: "המניות של אף אחד לא נופלות. כל הזמן אומרים לי שצריך לדאוג לאיתנות הפיננסית של החברות; אני אומר שצריך לדאוג לאיתנות הפיננסית של האזרחים. כולם יהיו בסדר ואף אחד לא ייפול".

שטייניץ: "ישראל בקרב קשה על הכלכלה שלה"

שר האוצר יובל שטייניץ נשא גם כן דברים בוועידה והתייחס לגאות הנדל"נית בבאר שבע: "למה המחירים עולים? כי באים אנשים לבאר שבע. למה מחירי הדירות עולים? כי הדירות שנבנו אוכלסו. עם ישראל צריך לראות את חצי הכוס המלאה". שר האוצר התייחס למצב הכלכלי בישראל ואמר: "אם לא נצליח לשמור על צמיחה גבוהה ואבטלה נמוכה - הפגיעה תהיה בעיקר בנגב ובגליל, לא יהיו לנו משאבים להשקיע. כל שר וכל ראש עיר יכול להתרכז בתחום שהוא מופקד עליו, וזה טבעי. אבל אוי למי שאינו רואה את התמונה הכללית, והיא שמדינת ישראל נמצאת בקרב גדול על הכלכלה מול משבר קשה ביותר. עלינו להצליח בקרב הזה למען כולנו".

יו"ר בנק הפועלים יאיר סרוסי דיבר על הצמיחה בנגב והתייחס במיוחד להקמת עיר הבה"דים, אולם באותה נשימה הזהיר מפני יצירת "שלוחה של המרכז המבוסס יותר בתוך הנגב". לדבריו, יש יש לנצל את עיר הבה"דים כעוגן "שיהיה פרויקט לאומי המחזק את הנגב כולו".

"פרויקט כזה צריך לאמץ תפיסה תשתיתית רחבה ביותר הנותנת מענה לשאלות יסוד כמו חינוך מהגיל הרך עד לאוניברסיטה עם תשומת לב מיוחדת לפיתוח מסלולים להכשרת מבוגרים במקצועות שונים המאפשרים השתתפות במעגל העבודה", הוסיף סרוסי. בנק הפועלים משתתף במימון עיר הבה"דים

סרוסי דיבר גם על מצב הכלכלה העולמית ואמר שברבעון האחרון חלה החרפה במשבר החוב באירופה, וכי ספרד היא הבעיה העיקרית: "המאבק שמנהלות גרמניה וצרפת לשמירת שלימות אזור האירו הפך קשה יותר בתקופה האחרונה. בעוד שעיני העולם נשואות כרגע ליוון ולשאלת יכולתה להמשיך כחברה בגוש האירו, אבן הדומינו הגדולה יותר והמסוכנת לכלכלה הגלובלית לאין ערוך היא חולשתו המתגברת של המשק הספרדי. לאחרונה, אנו רואים את עליית המרווח על אג"ח ממשלת ספרד, אשר מבטאת את הקשיים ביכולת הממשלה הספרדית לשנות את הכיוון ולהבריא את המשק. גודלה של כלכלת ספרד וגודל החובות הספרדיים הנמצאים על המאזנים של בנקים אירופים, הופכים מדינה זו לאבן דומינו עקרונית ביותר בכלכלת היורו".