בעלי שליטה בשמן רצו לרכוש מניות ונמנע מהם

ל"גלובס" נודע כי בעלי שליטה בשמן ביקשו השבוע לרכוש מניות של החברה בסכום בלתי ידוע, אך היועץ המשפטי של החברה דחה את הבקשה, בנימוק שהועברה במהלך "תקופת השקט" שלפני פרסום הדוחות לרבעון הראשון

היועץ המשפטי של חברת שמן נפט וגז מנע מבעלי שליטה בחברה לרכוש מניות שלה. ל"גלובס" נודע כי בעלי שליטה בשמן ביקשו השבוע לרכוש מניות של החברה בסכום בלתי ידוע, אך היועץ המשפטי של החברה דחה את הבקשה, בנימוק שהועברה במהלך "תקופת השקט" שלפני פרסום הדוחות לרבעון הראשון. על פי כללי האכיפה של החברה, לא ניתן לבצע את ההשקעה במהלך תקופה זו.

גורמים בשמן מסרו ל"גלובס" כי העילה לבקשת ההשקעה לא הייתה קשורה באירוע כלשהו או בהתפתחות אחרת שיש להם השפעה מהותית על עסקיה.

בעלי המניות העיקריים בשמן הם חיים ליבוביץ' (23.85%), חברת מנופים (12.93%), ג'קי בן זקן(11.65%) ואברהם נניקשווילי (11.65%). "גלובס" דיווח לאחרונה כי שמן ניהלה מגעים למכירת זכויות בחברה בתמורה להשלמת המימון החסר לה לביצוע הקידוח. הקידוח ברשיון שמן מתוכנן להתחיל בספטמבר הקרוב. תקציב הקידוח האמיר לאחרונה ל-96 מיליון דולר כשבמקור נאמדה עלותו ב-85 מיליון דולר.

גורמים בענף מסרו ל"גלובס" כי בעלי המניות בחברה בדקו אפשרות של מכירת נתח של כ-15 עד 20 אחוז בתמורה להתחייבות להשקיע סכום של כ-20 מיליון דולר. בשמן הכחישו את הפרטים ואמרו כי החברה לא ניהלה מו"מ להכנסת שותפים.