שווי פרטנר יורד - הבנקים יכולים לפרוע חובותיה של סאני

סאני , שבשליטת אילן בן דב, הודיעה הערב כי עקב ירידה חדה בשווי אחזקותיה במניות פרטנר ישנה חריגה מאמת המידה הפיננסית עליה התחייבה החברה באשראי מול הבנקים

סאני , שבשליטת אילן בן דב, הודיעה הערב (ג') כי עקב ירידה חדה בשווי אחזקותיה במניות פרטנר ישנה חריגה מאמת המידה הפיננסית עליה התחייבה החברה באשראי מול הבנקים.

לחברה עומדת הזכות לתקן את החריגה מאמות המידה הפיננסיות בתוך 30 ימי עסקים. ככל שהחריגה כאמור מאמת המידה הפיננסית לא תתוקן בתוך 30 ימי עסקים, הבנקים רשאים להעמיד לפירעון מיידי אשראי שניתן לחברה ולממש את המניות המשועבדות.

לפני כשבוע חתכה חברת מידרוג את הדירוג של אג"ח סאני ב-7 דרגות, מ-Baa2 באופק שלילי ל-B3, תוך הותרת הדירוג ברשימת מעקב. הורדת הדירוג משקפת את מצב הנזילות החלש של סאני ואת העלייה החדה בהסתברות לכשל פירעון בטווח הזמן הקצר. התמורות בשוק הסלולר הובילו לירידה חדה במחיר מניית סקיילקס בימים האחרונים.

סאני הודיעה בשבוע שעבר כי בידי נאמן האג"ח שלה יש עילה לפירעון מיידי של החובות למחזיקים, משום שאין בידיה מניות נוספות של סקיילקס שאותן היא יכולה לשעבד לנאמן. זאת, אחרי צניחה דו-יומית של קרוב ל-30% במניית סקיילקס ושל כ-20% בפרטנר, בעקבות התחרות הגוברת בענף הסלולר המקומי.