היועמ"ש וינשטיין: אפשר לגרש את המסתננים לדרום סודן

נתניהו קיבל חוות-דעת מהיועמ"ש, לפיה ניתן להתחיל במעצר נרחב של המסתננים ולאחר מכן לגרשם ■ מחר תיערך ישיבה מיוחדת בנושא במשרד לביטחון הפנים

ישראל נערכת לגירוש המוני של מסתננים בלתי חוקיים מסודן: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיבל הערב (ד') חוות-דעת מהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לפיה ניתן להתחיל במעצר נרחב של המסתננים ולאחר מכן לגרשם - כך נודע לחדשות 2.

נתניהו הפעיל בימים האחרונים לחצים כבדים על היועץ המשפטי לממשלה בבקשה לקבל ממנו חוות-דעת חוקית באשר למהלך. היועץ המשפטי בירר את עמדתם של משרד החוץ ושל המועצה לביטחון לאומי - וקיבל מהצדדים תשובה לפיה ניתן להחזיר את הסודנים לאזורים נרחבים בדרום סודן.

זו העמדה שתוביל הפרקליטות בדיון שייערך בימים הקרובים בבג"ץ. במקביל, תיערך מחר (ה') ישיבה מיוחד במשרד לביטחון הפנים, במהלכה תידון החלטה להעביר לאזור דרום תל-אביב פלוגה שלמה של מג"ב, על מנת להשיב את הביטחון לתושבי האזור.

ממשרד המשפטים: "פרקליטות המדינה תפנה בקרוב לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה להסיר צו ארעי המונע הרחקה או החזקה במשמורת של מסתננים מדרום סודן, וזאת על בסיס עמדה מקצועית של משרד החוץ שגובשה בימים האחרונים, ושלפיה ניתן להרחיק מסתננים תושבי דרום סודן למדינתם, לאחר שיימצא בבדיקה פרטנית כי אינם זכאים למקלט. עמדת המדינה המופטרת תוצג בבית המשפט".