צפו: התאונה עם הפרארי בשווי 1.4 מיליון דולר שהציתה מחאה

לפני שבועיים חצתה פרארי במהירות מופרזת צומת בסינגפור ברמזור אדום והתנגשה במונית ■ התאונה הציתה גל מחאה בסינגפור נגד התושבים הזרים במדינה

בתקופה האחרונה התגברה המחאה בישראל נגד תופעת המסתננים והעובדים הזרים ממדינות אפריקה, בעיקר בשל הטענות על מעורבתם במספר מקרי אלימות באזור דרום תל אביב. אולם, נראה כי גם בסינגפור התעוררה מחאה נגד התושבים הזרים במדינה, בעקבות "פשע" שהתרחש לפני שבועיים בדיוק ובו הייתה מעורבת מכונית פרארי בשווי של 1.4 מיליון דולר.

התאונה המדוברת התרחשה ביום שבת לפנות בוקר ב-12 במאי כשנהג של מכונית פרארי מדגם 599 GTO נכנס לצומת ברמזור אדום במהירות מטורפת והתנגש במונית שחצתה את הצומת. נהג הפרארי, אזרח סיני, נהרג יחד עם עוד שני אנשים אחרים. בסרטון למעלה ניתן לראות את התאונה כפי שצולמה על ידי מונית שהייתה ליד המונית שנפגעה בתאונה (חייבים להזהיר שחלק מהתמונות עלולות להיות קשות לצפייה).

התאונה הזאת הציתה מחדש את הכעס של תושבי סינגפור לגבי מדיניות ההגירה של ממשלתם, בעוד שמחר אמורות להתקיים במדינה בחירות ביניים בזמן שביצועי מפלגת השלטון נמצאים בשפל חסר תקדים. בסינגפור חיים כיום 3.3 מיליון אזרחים ו-1.9 מיליון תושבים זרים, ומאז אותו מקרה מנסה הממשלה להרגיע את התושבים. שר הפנים של סינגפור דחק באזרחי המדינה בפרופיל הפייסבוק שלו "אל תאשימו את כל הזרים במקרה", ימים ספורים אחרי התאונה.

המדיניות של ממשלת סינגפור לעידוד הצמיחה משכה קרוב למיליון תושבים זרים למדינה מאז שנת 2005, כשהרבה מהם נחשבים למיליונרים, מה שהעניק למדינה את התואר "המדינה בעלת קצב העלייה הגבוה ביותר במספר המיליונרים" בשנת 2010. אולם המהלך הזה הביא גם תוצאות לא רצויות עבור תושבי סינגפור, שנאלצו בחודש דצמבר להתמודד עם קריסת מערכת הרכבות הגדולה ביותר שידעה המדינה בעקבות העומס המופעל עליה. בנוסף, חלה עליה חדה בהיקף המסים המוטלים על מכוניות, כמו כן, נרשמה עלייה בהיקף המיסים המוטלים על הנכסים במדינה מה שגורם לעלייה ניכרת באינפלציה.