משרד התקשורת מקים פורום מפעילי תקשורת לקידום שוק סיטונאי

מטרת הפורום היא להגדיר תיקי שירות סיטונאי, שיאפשרו את קידום התחרות ע"י כך שמפעילים חסרי תשתית קווית יוכלו להתבסס על שימוש בתשתיות של בזק והוט טלקום

בעקבות החלטת שר התקשורת משה כחלון על הקמת שוק סיטונאי בשוק התקשורת הקווית, החליט מנכ"ל המשרד עדן בר טל על הקמת פורום מפעילים.

מטרת הפורום היא להגדיר תיקי שירות סיטונאי, שיאפשרו את קידום התחרות על ידי כך שמפעילים חסרי תשתית קווית יוכלו להתבסס על שימוש בתשתיות של בעלי התשתיות הקוויות החיוניות בזק והוט טלקום, ולספק למנוייהם שירות קמעונאי מלא, מקצה לקצה.

תיק השירות הסיטונאי יכלול הגדרה הנדסית של השירות, ויבסס תמחור של השוק החדש. "לצורך קביעת ההגדרה ההנדסית בידי המשרד, אנו סבורים כי היוועצות בכל בעלי העניין בשירות סיטונאי, דהיינו ספקי האינטרנט VoB מהותיים וקטנים כאחד, ובעלי התשתיות החיוניות בזק והוט טלקום, תשפר את התהליך ותקצרו ותמנע חילוקי דעות בעתיד", לדברי המשרד.

ה"פורום ההנדסי לשירותים סיטונאיים", יהווה מסגרת מקצועית להתייעצות בין המשרד ובין המפעילים. בראש הפורום יעמוד חיים גרון סמנכ"ל בכיר הנדסה ורישוי במשרד התקשורת. בגמר ההתייעצויות עם המפעילים, הקביעה הסופית של ההגדרה ההנדסית לתיק שירות, תהיה בידי המשרד. מנכ"ל המשרד עדן בר טל עדכן את הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיויד גילה, על הקמת הפורום.