אביגדור ליברמן תוקף את טורקיה: "אל תאיימו עלינו"

שר החוץ מאד לא אהב את כתבי האישום שהוגשו בטורקיה נגד הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ו-5 קצינים נוספים בגין אירועי ה"מרמרה"

יממה לאחר הגשת כתבי האישום באיסטנבול נגד הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ועוד 5 קצינים בכירים בעקבות אירועי ה"מרמרה", שר החוץ אביגדור ליברמן תוקף בחריפות את טורקיה וקורא לאירופה "לא לשתף פעולה עם הפרובוקציה הטורקית".

בפגישתו היום (ג') עם נשיא גרמניה המבקר בישראל, יואכים גאוק, אמר ליברמן כי ישראל נוהגת באיפוק מקסימלי, וכי לא תאפשר לטורקיה להלך אימים על קציניה וחייליה שפועלים על-פי החוק הבינלאומי.

"בכל השנים האחרונות, עוד מאז ההשתלחות הבוטה של ראש ממשלת טורקיה ארדואן בנשיא שמעון פרס בדאבוס ב-2009, ישראל נוהגת באיפוק מקסימלי כלפי הפרובוקציות הטורקיות", אמר שר החוץ לנשיא הגרמני, "אולם איפוק אינו אומר שישראל תאפשר להלך אימים על קציניה וחייליה הפועלים לפי אמות המוסר הגבוהות ביותר, בצידוק מלא ולפי החוק הבינלאומי, כפי שקבע גם דוח ועדת פאלמר של האו"ם".

"אנו מקווים שמדינות אירופה לא ישתפו פעולה עם הפרובוקציה הטורקית של כתבי האישום המופרכים נגד רמטכ"ל צה"ל לשעבר והקצינים הבכירים", אמר ליברמן. "אנו מקווים שמדינות אירופה יחזירו את טורקיה לתלם וימנעו השתוללות של מדינה חברה בנאט"ו שאיבדה כיוון ונוהגת בניגוד לכל הכללים המקובלים בעולם".

שר החוץ ציין כי ישראל תמשיך לנהוג באחריות ולא תיגרר לפרובוקציות נגדיות לארדואן, מתוך דאגה לשלום ויציבות המזרח התיכון, אבל דאגתה הראשונה של ישראל היא לשמירה על ריבונותה, על אזרחיה ועל חייליה המגינים עליה.