מותגי האופנה בבני-ברק: הנחות של עד 50% לעומת הקניון

ביקור בחנויות המוזלות של מותגי האופנה בבני-ברק, "מחסן היבואן" ו"מידות טובות", מגלה הנחות של 30%-50% על מותגים כמו ראלף לורן ולקוסט

מי שחוצה את הגבול הדמיוני שבין רמת-גן לבני-ברק יכול לחסוך לא מעט, במיוחד אם הוא חובב מותגי אופנה: חולצת פולו של לקוסט, שמחירה בוונדום ברמת-אביב 500 שקל, עולה בבני-ברק 300 שקל בלבד, ונעלי רוקפורט לגברים, שמחירן בחנות היבואן 900 שקל, עולות שם 450-500 שקל.

מבדיקת ההיצע בחנויות "מחסן היבואן" ו"מידות טובות" בבני-ברק עולות מספר מסקנות: ראשית, רוב הפריטים בחנויות מיועדים לגברים וכוללים בעיקר מכנסי ג'ינס, חולצות מכופרות, חולצות פולו וחולצות טי. ב"מחסן היבואן" יש מחלקת נשים זעירה יחסית, ובחנות "מידות טובות" אין ולו פריט אחד המיועד לנשים, אבל יש מחלקת נעליים של מותגים בהם רוקפורט, לקוסט ונייקי בהנחות שוות.

שנית, יש פריטים שאכן נמכרים בעשרות אחוזים פחות מאשר בחנויות היבואן הרשמי, ויש שהפערים מינוריים למדי. בשורה התחתונה, היצע החולצות המכופתרות וחולצות ה"פולו" המרכז כמה מותגים יחדיו הוא רחב ומשתלם לחובבי הסמל שעל החולצה (סוס, תנין או דגלון קטן).

משלוח חדש מגיע לעתים תכופות. באתר של "מחסן היבואן", tommy4less.co.il, ניתן להתעדכן לפי לוח המראות נחיתות עדכני (הטיסה הבאה תנחת ב-3.6, לכל המעוניינים). בנוסף, בכל יום שישי נערכת בחנות מכירה מיוחדת שבה שמים בראש המבצעים פריט אחד, למשל, ג'ינס ליוויס ב-200 שקל.

ובני-ברק לא לבד. ברחבי הארץ פזורות כמה חנויות המשווקות מותגים בינלאומיים, ביבוא מקביל או במתכונת עודפים, במחירים נמוכים משמעותית, כמו חנות שנפתחה לאחרונה בצומת שילת שבאזור מודיעין, מחסני מותגים בפתח-תקווה, SB בראשון-לציון ועוד.

המותגים הבולטים בחנויות אלה הם נאוטיקה, ראלף לורן, גאנט, טומי הילפיגר, קלווין קליין, נייקי, אברקומבי, ליווי'ס, דיזל ועוד.

ההנחות מגיעות לתל-אביב

הצלחתן של החנויות המוזלות לא נעלמת מהחנויות הממותגות ומהיבואנים הרשמיים, וכמו בכל ענף - התחרות פועלת לטובת הצרכן.

השוואת מחירים שביצענו עם המחירים ברמת-אביב גילתה ממצאים מפתיעים, משום שבחלק מהמותגים לא נמצאו הבדלים משמעותיים, בין היתר הודות להנחות סוף עונה מוקדמות: חולצות פולו חלקות של נאוטיקה נמכרות ב-150 שקל ב"מידות טובות" ובחנות נאוטיקה (סקאל) ברמת-אביב ב-175 שקל (במקום ב-250 שקל), אחרי 30% הנחה. חולצות פולו מפוספסות של נאוטיקה נמכרות ב-200 שקל ב"מחסן היבואן" וב-210 שקל בחנות נאוטיקה (30% הנחה מ-300 שקל).

גם במחיר של פריטי אברקומבי אנד פיץ' לעומת הסניף ברמת-אביב אין הבדלים של ממש: חולצת טי לגבר נמכרת ב"מחסן היבואן" ב-140-170 שקל, ובחנות הדגל ברמת-אביב ב-170 שקל, כאשר על חלק מהדגמים יש מבצע 1 1.

הנחות סוף עונה בשלב זה מעידות כי החנויות המוזלות מדירות שינה מעיני היבואנים הרשמיים. בסוף מאי למצוא 30% הנחה על פריטי נאוטיקה וראלף לורן, ואפילו 50% הנחה על כל קולקציית הנשים של ראלף לורן, אינו עניין של מה בכך.

בעיקר בגדי גברים

"מידות טובות", שברחוב הירדן בבני-ברק, החלה כחנות נעליים והפכה לפני 5 שנים לחנות למותגים בינלאומיים. החנות נחלקת לקולקציה מ-2012 המיובאת מאירופה ונמכרת במקביל לזו שבחנויות הרגילות, ולמחלקה האמריקאית שבה פריטים ביבוא מקביל שלא נמכרים בחנויות הרגילות.

ההבדל הוא גם בגזרות, כאשר האחרונות רחבות, גדולות וזולות יותר: חולצות פולו של טומי או של ראלף לורן מהמחלקה האמריקאית נמכרות ב-170 שקל ב-150 שקל (שתיים ב-300). במחלקת הקולקציה, חולצת פולו של טומי הילפיגר תעלה 220 שקל (חולצה חלקה) או 260 שקל (מפוספסת), במקום 330 שקל ו-370 שקל בהתאמה. חולצות מכופתרות של גאנט עולות שם 300 שקל (220 שקל מהפריטים האמריקאים).

מחלקת נעליים כוללת דגמים של רוקפורט ב-450-500 שקל, נייקי ב-30% הנחה ולקוסט ב-25% הנחה. נעלי ריצה של נייקי ב-420 שקל במקום ב-600 שקל, וסניקרס לקוסט ב-450 שקל אחרי הנחה.

תגי המחיר שעל הבגדים כוללים את המחיר המקורי, שלטענת המוכר משקף את המחיר הרשמי בחנויות, ממנו תוענק ההנחה: 35% על מוצרי נאוטיקה, 30% על מוצרי נייק גאנט או ראלף לורן, 20% הנחה על ג'ינסים של דיזל.

"מחסן היבואן" שברחוב הירקון בבני-ברק מציעה בגדי ים (מכנסי גלישה) ב-150 שקל של המותגים ראלף לורן ואברקומבי, מגוון חולצות מכופתרות ב-200 שקל, במסגרת 2 יחידות ב-400 שקל או במסגרת הטבת מועדון (קלווין קליין, DKNY, קנט קול, הוגו בוס ועוד), ג'ינס ליווי'ס בדגמים שונים ב-350 שקל, חולצות פולו של נאוטיקה או של ראלף לורן לנשים ב-200 שקל ועוד.

בעת ביקורנו, בבוקרו של יום חול, עשרות גברים מדדו ונברו בין הקולבים. השלטים הצהירו כי מדובר בפריטים מקוריים ולימדו כי לחברי המועדון הטבות ייחודיות. ההצטרפות היא חינמית, "בתמורה" למסירת פרטיכם שיובילו להודעות טקסט המעדכנות על מלאים חדשים או מכירות מיוחדות.

מוצרים מקוריים

אחת השאלות הראשונות שעולות היא אם הפריטים מקוריים או מזויפים. ב"מחסן היבואן" יש שילוט המצהיר כי מדובר במוצרים מקוריים בלבד, וב"מידות טובות" נציגי המכירות אינם מאפשרים להביע ספקות במקוריות המוצרים.

זאת ועוד - הסחורות, כך מצהירים בחנויות, הן העדכניות ביותר, קרי מקולקציית 2012. בחנויות אחרות המחיר הנמוך מנומק בכך שמדובר בעודפים משנים קודמות.

לדברי גורם בענף האופנה, לא הכול מקורי. "לעתים מדובר בזיופים איכותיים שרק מי שמגיע מהתחום יוכל להבחין שאינם מקוריים, וגם צרכנים חדי-עין לא יוכלו לדעת. אברקומבי, למשל, הוא מותג שלמעט בחנויות היבואן הרשמי, לרוב יהיה העתק".

איך מגיבים בענף?

העולם העסקי במגזר החרדי מתנהל אחרת, עד כדי כך שגם יבואנים רשמיים מעדיפים לעתים להפריד את חנויות המגזר מפעילותם השוטפת. כך, בעלי החנות "מידות טובות" הם זכייני המותג נייקי לחנויות המגזר ברחבי הארץ.

המחלוקות עם היבואנים הרשמיים והמחירים הטובים שהשיגו היבואנים המקבילים הובילו להסכמים נוספים, לפיהם סיפקו היבואנים הרשמיים בעצמם מוצרים לחנויות המוזלות בבני-ברק, בתנאי שאלה ישמרו על פרופיל נמוך (העדר פרסומים) ועל מכירה נקודתית בלבד.

מהפתקיות שעל חלק מהפריטים ב"מידות טובות" למדנו כי היבואן הוא לא אחר מאשר סקאל - היבואן הרשמי בישראל.

גם פריטי נייקי משווקים מהיבואן הרשמי, ופריטים אחרים הם ביבוא עצמי של "מידות טובות".

החנויות המוזלות לא מפרסמות את עצמן, הן נסמכות בעיקר על פרסום מפה לאוזן, שעובד לא רע: רוב הקונים בחנויות אינם חובשי כיפה, אלא חילונים שנוסעים לרחובות בני-ברק במקום לקניונים בתל-אביב.

הכול בזכות היבוא המקביל

מדוע ההבדלים במחיר? הנימוק פשוט: יבוא מקביל. בעוד שמרבית הפריטים הממותגים נמכרים במחירים גבוהים במרכזי קניות ובחנויות "רשמיות", אפיק של יבוא מקביל עושה דרכו לטריטוריית בני-ברק.

ל"גלובס" נודע כי היבואנים הרשמיים חיים בשלום עם היבואנים המקבילים, לאחר שאלה הסכימו לא לצאת מתחומי בני-ברק, שבה ממילא החוקים אחרים, ולא לצאת בקמפיינים.

גם היצרניות בחו"ל נלחמות נגד החנויות ביבוא מקביל. חברת טומי הילפיגר ארה"ב הגישה תביעה בסך 5 מיליון שקל נגד "מחסן היבואן", בטענה כי שם החנות עשוי להטעות כי מדובר ביבואן הרשמי של המותג.

מותגי האופנה בבני ברק
 מותגי האופנה בבני ברק