אלון סלולר לפרטנר: אפשרו לנו למכור חבילת "הכול כלול"

החברה, שפועלת כמפעיל וירטואלי על גבי הרשת של פרטנר, ביקשה ממנה הצעה מעודכנת שתאפשר לה להתחרות בגולן טלקום והוט מובייל

חברת אלון סלולר, מקבוצת אלון שבשליטת איש העסקים דודי ויסמן, פנתה לפרטנר וביקשה ממנה הצעה מעודכנת שתאפשר לה להציע ללקוחותיה חבילת "הכול כלול", בדומה למתחרות החדשות - גולן טלקום והוט מובייל.

אלון סלולר, שפועלת תחת המותג Youphone, היא מפעיל סלולרי וירטואלי חדש שקונה דקות מפרטנר ומוכר אותן הלאה ללקוחותיו. מודל התעריפים של החברה התבסס על מחיר לדקה בנוסף לתשלום קבוע, יחד עם דקות בחינם למי שקונה דלק בתחנות דור-אלון או מוצרי מזון וצריכה ברשת מגה.

יום לאחר שאלון סלולר פרסמה את הצעתה החדשה, הודיעו גולן טלקום והוט מובייל על חבילות אטרקטיביות שכוללות שיחות, הודעות וגלישה ללא הגבלה במחיר של פחות מ-100 שקל.

לא נשארה אדישה

אלון סלולר הציגה, כאמור, מודל שונה שמשלב בין דלק וקניות בסופר לבין הסלולר, אך גם היא לא יכלה להישאר אדישה למה שקורה בשוק. זו כנראה גם הסיבה לכך שפנתה לפרטנר וביקשה הצעה לחבילת "הכול כלול", מאחר שרוב הציבור מעוניין בתוכניות כאלה ולא בתוכניות של תשלום לפי שימוש.

בשבועות האחרונים נעשו פניות של המפעילים הווירטואליים למפעילים המארחים בדרישה להפחית במחירי השימוש בתשתיותיהן, לאחר שהמודל החדש של גולן טלקום והוט מובייל גרם לכך שקצב הגיוס שלהם ירד משמעותית.

המשמעות היא שנקודת האיזון של החברות להחזיר את ההשקעה הולך ומתרחק, מאחר שהן יצטרכו לגייס הרבה יותר לקוחות ממה שתכננו. לא מפתיע לפיכך שישנם כאלה שאומרים במפורש שאין מודל עסקי למפעילים הווירטואליים במסגרת מבנה התחרות החדש שנוצר בשוק, וכי קיים סימן שאלה גדול לגבי עתידן.

דור-אלון סלולר סירבה להגיב לידיעה.