הודח ג'ובאני פריסינוטו - המנכ"ל האגדי של ג'נרלי

ההחלטה הגיע במפתיע לאחר שבעלי המניות המרכזיים בחברה טענו כי פריסינוטו כשל לאושש את עסקי החברה שנפגעו קשות ממשבר החוב ■ החברה הודיעה כי היא ממנה תחתיו את מריו גרקו

ענקית הביטוח האיטלקית ג'נרלי, חברת הביטוח השלישית בגודלה באירופה ובעלת השליטה בחברת הביטוח מגדל, הודיעה היום (א'), כי היא ממנה את מריו גרקו לתפקיד המנכ"ל, זאת לאחר שדירקטוריון החברה החליט להדיח מתפקידו את המנכ"ל הקודם - ג'ובאני פריסינוטו.

ההחלטה להדיח את פריסינוטו, שעבד בחברה יותר מ-30 שנים, הגיעה במפתיע לפני כשבוע, זאת לאחר שמחזיקי המניות המרכזיים בחברה, ביניהם חברת מדיובאנקה, הגיעו למסקנה כי פריסינוטו כשל בתפקידו לאושש את החברה שנפגעה קשות ממשבר החוב שהוריד את האג"ח שלה לרמות שפל ואת מניית החברה ביותר מ-30%.

אומנם גרקו נחשב למקורב לחברת מדיובאנקה, אך הוא כיהן בעבר כמנהל בחברת הביטוח השניה בגודלה באיטליה - ראס (RAS) ודורג כאחד ממנהלי הסיכונים הטובים באירופה, כך שהוא שגורמים בחברה מציינים כי הוא מביא עימו ערך מקצועי.

שמה של ג'נרלי נקשר לאחרונה בעסקת הענק שחתמה עם איש העסקים שלמה אליהו. ענקית הביטוח מחזיקה בשליטת מגדל , חברת הביטוח הגדולה בישראל ולפני כשלושה חודשים מכרה את פעילות הביטוח לאליהו תמורת כ-4.2 מיליארד שקל.

העסקה משקפת למגדל שווי שוק של כ-6.05 מיליארד שקל ומניבה לג'נרלי, הצמאה להכנסות ולמזומנים פרמיה של כ-13% על מחיר המניה בבורסה. על פי הערכות, אליהו, מעשירי ישראל ובוודאי מהנזילים ביותר בהם, לא צירף לפי שעה שותפים לעיסקה והוא כנראה יכול לממש אותה לבדו.