IBI: "המשבר יחריף? בנקים מרכזיים יגיבו באגרסיביות"

IBI: "באם המשבר באירופה יחריף במקביל להרעה בסביבת המאקרו בעולם, יקטן המרחק מתגובת מדיניות אגרסיביות נוספת, בין היתר של הבנקים המרכזיים בעולם"

באם המשבר באירופה יחריף במקביל להרעה בסביבת המאקרו בעולם, יקטן המרחק מתגובת מדיניות אגרסיביות נוספת, בין היתר של הבנקים המרכזיים בעולם.

ב-IBI מתייחסים לנתוני התעסוקה שפורסמו ביום שישי האחרון בארה"ב, ומציינים כי אלה "סיפקו עדות נוספת למרווח הביטחון המצומצם שבו נעה הכלכלה העולמית". בבית ההשקעות מדגישים כי הבעיות המבניות בארה"ב ובאירופה לא נפתרו, וממשיכות לייצר לחץ קבוע להאטה בפעילות - "כך שכל זעזוע מדרדר את המצב במהירות גבוהה בלא תגובת נגד".

"מעבר לבעיות השוטפות מגוש האירו, אנו מעריכים כי קצב הצמיחה בארה"ב צפוי להתמתן, בין היתר מסיבות עונתיות. תמיכה נוספת לכך הגיעה גם מהעלייה החדה במחירי הנפט שפגעה בהכנסה הפנויה של הצרכנים", כותב רפי גוזלן מבית ההשקעות.

ב-IBI מציינים כי הרבעון השני מתאפיין עד כה בירידת מדרגה בפעילות הכלכלית במרבית השווקים. "בעוד הפעילות התעשייתית בארה"ב נחלשת, התמונה בשאר העולם עוד טובה הרבה פחות", מסכם גוזלן. "מדד מנהלי הרכש בסין ובאירופה ירדו במאי, כאשר בסין המדד מצטרף למכלול הנתונים המצביעים על חולשה מתגברת בפעילות במשק שם".