תחשבו טבע(י)

אני רואה מכפיל 12, מכפיל צפוי 7 ותשואת דיבידנד של 2% ואפילו קניות בעל עניין, נזכר שמדובר בטבע וחושב שזה חלום טוב

שוק המניות הישראלי הוא חסר עניין כרגע כשוק. בקושי אפשר להבין את שוק המניות העולמי וסערות הסלולאר שיש לנו כאן הן בבחינת סערות באפליקציית סמארטפון בהשוואה למה שמתחולל בעולם. לכן, נעדיף להתמקד במה שקורה בעולם ובישראל רק במניות בודדות.

טבע למשל. המניה הזו, שרבים הספידו בעבר את מועד התזמון האופטימלי שהחמיצו לרכישתה, הפכה להיות שק חבטות של משקיעים כאילו הייתה פייסבוק אחרי הנפקה. אבל, בזכות האנליסטית ומנהלת ההשקעות שעובדת איתי, שרית גולנדר קדרי, אפילו אני הורגלתי להסתכל על מכפילים כחלק משפשוף העיניים שמטרתו לבדוק הזיה או חלום. אני רואה מכפיל 12, מכפיל צפוי 7 ותשואת דיבידנד של 2% ואפילו קניות בעל עניין, נזכר שמדובר בטבע וחושב שזה חלום טוב.

הניתוח הטכני, שהוא הבסיס להתייחסות לטבע (וקדם לבדיקה הכלכלית - לייט שביצעתי) מראה שיש קונים ברמות האלו. הסקטור גם נחשב מתאים לימים קרים בשווקים אז נראה לי שאפשר להתחיל לבנות את הפוזיציה לילדים במניה. תמיכה מעל 38.75 דולר תהיה סימן חיובי לטווח הקצר. מהלך מעל 41.5 יהיה סימן חיובי לטווח הארוך.

סרק או התרסקות

כותרת זו עלתה במוחי במהלך המסחר ביום שישי כאשר תהיתי האם מהלך ה-S&P500 מתחת לממוצע הנע ל-200 יום הוא מהלך סרק או מבשר התרסקות. אחת הבעיות היום שנוצרו לניתוח הטכני היא מכות מכונות האלגו שמגיעות בסוף המסחר ובתחילתו ויכולות להפוך כל החלטה על פיה בשנייה. בכל מקרה, למרות התלבטויות קשות במהלך המסחר, החלטתי שזו עוד לא פריצה מהימנה של הממוצע הנע ל-200 יום, פריצה שתגרום לכל טכנאי מרמת מתעניין ומעלה להכיר בשוק כשוק דובי. הדילמה האם לצאת מהשוק בנקודות שפל שיכולה להיות גם נקודת שבירה היא קשה. את תוצאות אי העשייה ואי ההכרה בפריצה נלמד ביום שני אבל אפשר לקחת את העובדה שגם מכונות האלגו לא הכירו בפריצה והנחיתו מכת מכירות בסוף המסחר כנקודת שור.

אז יש לכם יומיים להתעסק עם תל אביב 25, נוחי, גולן והחברה, לחשוב על טבע ולהעביר את הזמן עד שהחוזים בוול סטריט יגידו לנו לאיזה שבוע חדש אנחנו מתעוררים.

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean NLP Master Practitioner. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.