האצ'יסון חוזרת לפרטנר - תמנה את עמיקם כהן ליו"ר במקום בן-דב

סקיילקס וסאני הודיעו הבוקר רשמית על העסקה למכירת 75% מסקיילקס לקרן האצ'יסון - בפרמיה של 221% על מחיר השוק ■ סקיילקס תפרסם הצעת רכש לכמחצית מהאג"ח שלה ■ האצ'יסון דוחה הלוואת ה-300 מ' ד' ב-3 שנים

אילן בן דב OUT, עמיקם כהן IN: קרן האצ'יסון תחזיר את עמיקם כהן לפרטנר אחרי השלמת ההשתלטות המחודשת על החברה באמצעות סקיילקס. כך נודע ל"גלובס". כזכור, האצ'יסון רוכשת את השליטה בסקיילקס ובכך חוזרת לשלוט בפרטנר. (לסיפור המלא)

בתפקיד יו"ר פרטנר מכהן היום בעל השליטה אילן בן דב, שיעזוב את החברה לחלוטין לאחר העברת השליטה לידי האצ'יסון.

עמיקם כהן היה מנכ"ל פרטנר עד סוף 2006 והוא ייסד את החברה. הוא גם היה זה שדחף את מינויו של המנכ"ל הנוכחי, חיים רומנו.

הבוקר הודיעו סקיילקס וסאני רשמית על העסקה למכירת 75% מסקיילקס לידי קרן האצ'יסון, שבשליטת המיליארדי לי קה-שינג, בתמורה ל-125 מיליון דולר. מדובר במחיר של 23.2 שקל למניה, קרי פרמיה של 221% על מחיר השוק. סקיילקס תמכור לסאני את פעילות יבוא ושיווק מכשירי סמסונג בישראל תמורת 100 מיליון דולר.

בנוסף, סקיילקס תפרסם הצעת רכש חלקית לאגרות החוב שלה. מדובר בפחות מ-50% מיתרת הערך הנקוב של כל סדרות האג"ח במחיר ממוצע משוקלל של 69% מערך הפארי שלהן, כלומר "תספורת" של 31% למחזיקי האג"ח המחזיקים את הכמות האמורה.

האצ'יסון מעניקה גם הארכה לפירעון ההלוואה בסך 300 מיליון דולר שהעניקה לסקיילקס ב-2009, כחלק מהמימון לרכישת השליטה בפרטנר. ההלוואה הייתה אמורה להיפרע ב-27 באפריל 2014, אולם היא הוארכה ב-3 שנים.

בנק ההשקעות האמריקני גולדמן זאקס ליווה את האצ'יסון בעסקה.