עד המדינה: הכסף שנתתי לאולמרט לא היה קשור להולילנד

‎‎עד המדינה בתיק הולילנד זומן אתמול להשלמות חקירה בעקבות טענות הסנגורים לסתירות בעדותו‏ ■ טוען: ‏‎‎‏"הכסף שנתתי לאולמרט וזקן היה בענייני חברת הזרע"

‏‎‎‏"הכסף שנתתי לאהוד אולמרט ולשולה זקן לא היה קשור בענייני הולילנד, אלא בענייני חברת הזרע" - כך טוען עד המדינה בפרשת הולילנד, ש"ד, במסגרת חקירת משטרה משלימה שנערכה לו אתמול (ב'), ושתוכנה הגיע ל"גלובס".

ש"ד, העובר בימים אלה שיחות ריענון לקראת תחילת עדותו במשפט הולילנד בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בתחילת חודש יולי, זומן לחקירה משלימה במשטרה בעקבות פניות של סנגורי הנאשמים, שקיבלו את חומרי החקירה וטענו לסתירות שונות שהתגלו בעדויותיו.

‏כתב האישום בפרשת הולילנד הוגש נגד 12 נאשמים, בהם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט; ראש לשכתו לשעבר, שולה זקן; איש העסקים דני דנקנר; ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופליאנסקי; בכירים לשעבר בעיריית ירושלים, במינהל ויזמי נדל"ן.

כתב האישום עוסק ב-3 פרשיות שעניינן קידום פרויקטים נדל"ניים שונים בארץ - פרשת הולילנד, קרקעות חברת "תעשיות מלח" וחברת הזרע. לפי החשד, אולמרט ואחרים קיבלו מאות אלפי שקלים ובתמורה פעלו להטבה עם יזמי נדל"ן.

‏הסתירה העיקרית שהתגלתה בעדויות היא שעד המדינה העיד על סדרת פעולות של מסירת והעברת כספי שוחד, בין היתר לזקן ולאולמרט, בתאריכים שונים. ואולם, צוות החקירה קיבל את רשימת התאריכים שבהם שהה ש"ד בחו"ל, וממנה עולה כי באותם תאריכים שבהם כביכול ביצע פעולות בישראל, הוא נמצא למעשה בחו"ל.

‏‎‎‏"צ'קים ריקים"

‏‎‎‏"אני ניהלתי את כל הנושאים של המשרד הן בארץ והן בחו"ל, והייתי משאיר צ'קים חתומים, בחלקם ריקים ובחלקם ממולאים, עם העוזרים שלי, לבצע תשלומים במידת הצורך", ניסה ש"ד להסביר את הסתירות. "במקרים רבים גם לא רציתי שיידעו, מסיבות אישיות, שאני בכלל בחו"ל, וכשהיו מתקשרים אליי לטלפון הנייד, ניתן היה להשיג אותי 24 שעות ביממה, בלי לדעת שמדברים בכלל עם הארץ או חו"ל.

"כששולה זקן ביקשה ממני שאדאג לה לכספים, פניתי מיד באותו יום להלל צ'רני ולאביגדור קלנר, ודאגתי שיהיו מודעים לכך שקיבלתי את דרישתה של שולה ושאזדקק בתוך מספר ימים לכספים. השארתי כבר את המעטפה עם הצ'קים מוכנים, והודעתי שיגיע הנהג של שולה זקן לקבל את המעטפה".

‏באותו אופן, הסביר ש"ד כי מכתב שהעביר לזקן, בעת ששהה בחו"ל, הוכן גם הוא מראש בעת שהכין את הצ'קים למסירה לזקן. "אני הייתי זה שצריך לתאם עם שולה מתי תשלח את הנהג, ולכן מאחר שבסך-הכול עמד לרשותי שבוע ימים לטפל בנושא, כתבתי מראש את התאריך, כי ידעתי שהנהג של שולה לא יוזמן לפני אותו מועד".

אמש (ב') פורסם כי בנוסף לכל ההטבות הכספיות שמקבל ש"ד מהמדינה במסגרת ההסכם שנחתם עמו, דורש כעת ש"ד מהמדינה לכסות את עלות טיפולי השיניים שלו בסך 12 אלף שקל, ומעמיד זאת כתנאי לכך שימסור את עדותו בבית המשפט. ‏‎‎‏