בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות לאור דברי דרגי

הבנק האירופי המרכזי הותיר את הריבית המרכזית ברמה של 1% ■ דרגי: נמשיך להזרים כסף לבנקים ביבשת ■ התמ"ג של גוש האירו ברבעון הראשון נותר ללא שינוי - התכווצות של 0.3%

המסחר באירופה ננעל היום (ד') בעליות חדות, על רקע הודעתו של הבנק המרכזי האירופי (ECB) כי הוא משאיר את הריבית המרכזית לחודש יוני על כנה, למרות הלחצים הרבים שהופעלו עליו, והצהרותיו של יו"ר הבנק דרגי כי ימשיך בהגברת הנזילות למערכת הבנקאית ביבשת. בזירת המאקרו, הגיבו המשקיעים לנתוני הצמיחה לרבעון השני בגוש האירו, שעמדו בציפיות, וכן לנתוני התפוקה התעשייתית בצרפת. ברקע, נפתח המסחר בארה"ב בעליות חדות.

יו"ר הבנק המרכזי האירופי (ECB) מריו דרגי, אמנם איכזב יחסית לאחר שהכריז היום כי הריבית המרכזית של גוש האירו לחודש יוני תישאר ללא שינוי (ברמת שפל כל הזמנים של כ-1%), אולם יצא בהתבטאות מעודדת כשהבהיר כי הבנק ימשיך להזרים כספים לבנקים ביבשת.

לאחר שהעניק לבנקים ביבשת הלוואות בדצמבר 2011 ובפברואר השנה, בהיקף של כטריליון אירו, ציין היום דרגי כי הבנקים ימשיך "לבצע תוכניות מימון מגוונות, בריבית קבועה, עד חודש ינואר על מנת לשמור על אספקה יציבה של מזומנים לשוק".

מדריך המספרים למשבר החוב האירופי

אכזבה בגרמניה

אכזבה בגרמניה נרשמה היום כאשר התפרסם נתון התפוקה התעשייתית לחודש אפריל. התפוקה התעשייתית ירדה בחודש אפריל ב-2.2% לעומת חודש מארס, כשהאנליסטים צפו ירידה של 1% בלבד.

עוד פורסם היום התמ"ג של גוש האירו לרבעון הראשון של 2012, שנותר ללא שינוי, זאת לעומת הנתונים שנרשמו ברבעון הרביעי של 2011, אז נרשמה ירידה של 0.3% בתמ"ג. הנתונים של היום תואמים את ההערכות הראשונות לתמ"ג שפורסמו ב-15 במאי.

נעילה מעורבת באסיה

בורסות אסיה ננעלו היום במגמה מעורבת, כאשר רק בורסת שנגחאי רשמה ירידה של 0.1%, וכל שאר הבורסות סיימו את המסחר בעליות של יותר מ-1%. המשקיעים באסיה התעודדו מהצהרות מנהיגי פורום ה-G7 שהתכנסו אמש, לפיהן הם מוכנים לסייע לספרד ויוון להיחלץ ממשבר החוב וכן מנתוני מאקרו חיוביים באוסטרליה.

בוול סטריט, כאמור, הסתיים המסחר אתמול בעליות שערים על רקע נתוני מאקרו טובים מהצפוי, כאשר החדשות המטרידות מכיוון אירופה ממשיכות - ממשלת ספרד יצאה בבקשה לסיוע חיצוני למערכת הבנקאית במדינה, בעוד הבחירות הקרובות לפרלמנט ביוון מעלות החשש כי האחרונה תצא מגוש האירו.

החדשות מאירופה המשיכו כמובן להשפיע על השווקים באסיה גם היום. תוצאות סקר גרמני חדש שפורסם אתמול מראה כי לגרמנים נמאס להיות ה"פראיירים" של אירופה. 49% מהנשאלים השיבו כי הם בעד פרישתה של יוון מגוש האירו ובעד המדיניות של קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, המבוססת על צעדי צנע.

הסקר שפורסם ב"רויטרס" ובוצע על-ידי מכון המחקר פורסה, הצביע על כך כי רק 39% מהנשאלים מעוניינים שיוון תישאר בגוש האירו בכל מקרה, בעוד שיותר מ-2/3 השיבו כי אנגלה מרקל צריכה להמשיך וללחוץ על היוונים להוציא לפועל את הרפורמות וצעדי הצנע עליהם הם התחייבו.

בחזרה לאסיה. באוסטרליה דווח היום שהתוצר המקומי הגולמי גדל ב-1.3% ברבעון הראשון של השנה, לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 0.6% בלבד. בעקבות הנתונים מזנק הדולר האוסטרלי בכ-1% מול הדולר.

[לטבלת ישראליות בעולם][לבורסות בעולם]