פסגות נגד עסקת פרטנר: דורשים כינוס אסיפות אג"ח מיידי

בבית ההשקעות פסגות, המחזיק הגדול ביותר של אג"ח סקיילקס שבשליטת אילן בן דב, יוצאים נגד עסקת העברת השליטה בפרטנר לידי האצ'יסון ■ טוענים: לא ייתכן שבן דב מקבל "תמורה" בעסקה, בעוד בעלי האג"ח סופגים "תספורת"

בבית ההשקעות פסגות, המחזיק הגדול ביותר של אג"ח סקיילקס שבשליטת אילן בן דב, יוצאים נגד עסקת העברת השליטה בפרטנר לידי האצ'יסון: במסגרת מאבק שמוביל מנכ"ל בית ההשקעות חגי בדש, נשלח מבית ההשקעות מכתב הבהרה לנאמני האג"ח של סקיילקס, בבקשה לקיים אסיפות אג"ח אג"ח והסבירה כי היא מתנגדת לעסקה.

בפסגות טוענים כי לא ייתכן שאילן בן דב, בעל המניות בסקיילקס, יוצא מצד אחד עם תמורה כספית מהעסקה - בעוד בעלי החוב (אג"ח) נאלצים לספוג "תספורת" במקביל.

פסגות היא המחזיקה הגדולה ביותר מבין המוסדיים של אג"ח סקיילקס - כ-28% מאיגרות החוב סדרה א' (בהיקף של 37 מיליון שקל), כ-18% מאיגרות החוב סדרה ב' (28 מיליון שקל), 27% מאג"ח סדרה ג' (77 מיליון שקל) ו-4% מאג"ח סדרה ד' (7 מיליון שקל).

התנגדותה של פסגות לעסקת המכירה של סקיילקס ופרטנר נובעת כאמור מ"תספורת" מותנית שמעוניינת לבצע האצ'יסון לבעלי האג"ח של סקיילקס (בהיקף של 15-30%) - המהווה למעשה מעין הסדר חוב כפוי.

"מהדיווח עולה כי בעלי מניות סקיילקס צפויים לקבל תשלום תמורת חלק מהמניות שבידם, בעוד שבעלי אג"ח נדרשים לוותר על חלק מהחוב כלפיהם", לשון המכתב שנשלח לבעלי האג"ח - הרמטיק, שטראוס לזר, רזניק פז וכלל פיננסים.

"מתווה זה מנוגד לעקרונות פסגות בנושא הסדרי חוב ולכן נראה כי פסגות, הרואה לנגד עינה את טובת לקוחותיה, לא תוכל להסכים למתווה הנוכחי".

במסגרת העסקה תועבר השליטה בסקיילקס המחזיקה בפרטנר להאצ'יסון, המחזיקה הקודמת בחברה, וחברת סאני שבשליטת אילן בן דב תשאר עם החזקה פיננסית של אחוזים בודדים בסקיילקס. האצ'יסון תשלם לבן דב 125 מיליון דולר עבור 75% ממניות סקיילקס, אשר תציע בתורה תספורת לבעלי האג"ח.