צמיחה מפתיעה ביפן: 4.1% ברבעון הראשון של 2012

אומדן הצמיחה השני לרבעון הראשון ביפן, הפתיע לטובה: עם צמיחה של 1.2% ברבעון (4.7% שנתי) ■ ברקליס: "הכלכלה ביפן צפויה להאט במחצית השנייה של השנה"

נתונים מעודדים מגיעים הבוקר (ו') מכיוון המזרח, עם פרסום אומדן הצמיחה המעודכן לכלכלת יפן לרבעון הראשון של שנת 2012. לפי האומדן השני (והאחרון), כלכלת יפן צמחה בכ-1.2% בשלושת החודשים הראשונים של השנה, או בכ-4.7% בשיעור שנתי.

הנתון שפורסם היום מהווה שיפור משמעותי לאומדן הצמיחה הראשון, שעמד על 1% בלבד ברבעון (או 4.1% בשיעור שנתי), ועודכן כלפי מעלה בעיקר עקב ירידה קטנה יותר מששוער בהשקעות פרטיות ביפן, כמו גם עלייה גדולה מהצפוי בצריכה הפרטית במדינה.

"התוצאות הטובות של החברות הציבוריות ביפן רמזו על נתוני צמיחה גבוהים יחסית ברבעון", כתבו כלכלני ברקליס קפיטל היום במזכר ללקוחותיהם. "נעדכן את התחזיות ונתאים אותן לנתונים העדכניים, אולם עדיין הערכה מרכזית שלנו היא כי הכלכלה ביפן צפויה להאט במחצית השנייה של השנה".

כמו כן, פורסם היום ביפן גם נתון מאזן התשלומים במדינה, אשר לפי נתונים רשמיים ממשרד האוצר הציג נתון מאכזב. ההכנסות הסתכמו בחודש אפריל בכ-333.8 מיליארד ין (4.2 מיליארד דולר), לעומת צפי בשוק להכנסות של כ-455.6 מיליארד ין. הגירעון התקציבי עצמו הסתכם ב-464 מיליארד ין, גידול של 12.6% בהשוואה לחודש המקביל אשתקד.