אושר: 4 גורדי שחקים בני 40 קומות יוקמו בפתח תקווה

שלושה מבין ארבעת המגדלים, במתחם אסם הישן בצומת הרחובות דרך ז'בוטינסקי ודרך יצחק רבין בפתח תקווה, ישמשו למתחמי משרדים והיי-טק ואילו המגדל הרביעי ישמש למלון

ארבעה גורדי שחקים בני 40 קומות למשרדים, היי-טק ומלונאות, יוקמו במתחם אסם הישן בצומת הרחובות דרך ז'בוטינסקי ודרך יצחק רבין בפתח תקווה. כך לפי תוכנית שאושרה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז המרכז.

יזמי התוכנית הם האחים ישראל ויעקב ברונר ואדריכל התוכנית הוא אבנר ישר. התוכנית חלה על שטח בן 30 דונם במתחם אסם הישן המשמש היום כמרכז הפצה של רשת סטימצקי וכמגרש מכוניות של חברת כלמוביל. המגדלים ייבנו בארבע הפינות של המתחם, לפי תקן מחמיר של בנייה ירוקה.

בין ארבעת המגדלים בפרויקט, שייקרא "הכיכר הלבנה", יפותח שטח של תשעה דונם לכיכר ומדשאה. כל בניין, לפי התוכנית, ייבנה בצורת האות ‏J‏ כך שבין כל שני בניינים תיווצר צורת האות ‏U‏ במבט מרוחק. כל בניין יתחיל במבנה רחב, וככל שיעלה לגובה ייהפך צר יותר.

שלושה מבין ארבעת המגדלים ישמשו למתחמי משרדים והיי-טק ואילו הממגדל הרביעי ישמש למלון. שלושת מגדלי המשרדים מכוונים לקהל יעד של אנשי עסקים אמידים ואילו המלון מכוון לקהל יעד של אנשי עסקים שיבקשו להגיע לאזור התעשייה של פתח תקווה, בעיקר אורחים מחו"ל.

בעיריית פתח תקווה הסבירו שהמלון מכוון גם לקהל יעד של בני משפחותיהם של חולים המאושפזים במרכז הרפואי רבין (בתי החולים בילינסון והשרון) ובמרכז שניידר לרפואת ילדים.

מתחת לכל מגדל ייבנו שתי קומות מסחר שיכללו שימושים של פנאי ונופש, כולל בתי קולנוע מפוארים. במתחם ייבנו 1,900 מקומות חניה ועם הפעלת הרכבת הקלה יבוטלו במתחם שימושי החניה ואלה ייהפכו לשימושי מסחר.

בעיריית פתח תקווה מקווים שתוכנית זו תצעיד את העיר לעידן גורדי השחקים, ותביא את העיר להתחרות במגדלים הנבנים כיום בגבעתיים ובתל אביב.

לדברי ראש עיריית פתח תקווה, יצחק אוחיון, "המיקום האסטרטגי של המגדלים יהפוך את פתח תקווה למרכז המדינה, כשאנשי עסקים מרכזיים יראו בה מוקד משיכה ראוי".