פראיירים ספורטיביים

פראיירים לא מתים - הם רק מנסים לצפות ביורו 2012. מה יהיה?

צרכני שידורי הכדורגל העולמי בישראל הם יצורים מוכים, רווי סבל, שכבר בקושי מסוגלים להרים ראש במחאה בכל פעם שהם סופגים פגיעה חדשה. הם צרכנים שבויים, שלא יכולים בלי זה - וככאלה, נדמה כי כיסם וכבודם מותר.

לא מעט נאמר כבר על ההתפצלויות החמדניות, שיצרו כאן 6 ערוצי ספורט, מהם ארבעה בתשלום נוסף על החבילה הבסיסית של הוט ויס; התפצלות שהותירה את הערוצים ללא תשלום נוסף עם שידורי בדמינגטון, כדורגל חופים ודוקים בפריים-טיים.

פרסומות למנוי שבתוך מנוי

אבל, זה כנראה לא מספיק. אחרת, איך אפשר להסביר את הכנסת הפרסומות לשידורי צ'רלטון מיורו 2012, בנוסף על התשלום לחבילה הרב-ערוצית, בנוסף לתשלום לצ'רלטון עצמה ובנוסף לאגרת הטלוויזיה של רשות השידור - כולם תשלומי חובה. לפנינו זלזול עמוק בצופה השבוי, שיתיישב מול המסך כמעט בכל מצב, מתוך אהבת המשחק.

כל הרעיון בשירות מנויים הוא ויתור על הטרדות פרסומיות - וכאן, יש שירות מנויים כפול, גם לחברת הטלוויזיה הרב-ערוצית (הוט/יס) וגם לערוצים של צ'רלטון עצמה. מאיפה האומץ להוסיף פרסומות?

עם האגרה לא משחקים!

הזלזול בצרכן הספורט הוא מקיר מקיר. רשות השידור, גוף השידור הציבורי בישראל, הידרדרה למצב שבו היא מצטיינת בעיקר בגבייה אגרסיבית, דרך משרדי עורכי דין שמתעניינים בתודעת שירות בערך כפי שהתעניינתם בשעתו ב"פסוקו של יום".

מרוב עיסוק בגבייה, תקציבים, 11 ועדי עובדים ורפורמות בלתי נגמרות, לא נשאר ברשות די שכל ישר להבין שיורו 2012 הוא אירוע שצריך היה להילחם עליו, לשדר את כל המשחקים בערוץ 33, חלקם גם בערוץ 11, ולגרום למשלמי האגרה תחושה שמישהו לא לוקח אותם כמובן מאליו, שהתשלום המופרך הזה שנכפה עליהם שווה, בכל זאת, משהו.

ערוץ המרמרה

הוט, לכאורה, אינה צד במשחק הזה. אבל הנה, היא חוסמת שידור משחקים בערוץ טורקי הכלול בחבילת הערוצים שלה - ולא מבינה למה כועסים עליה. הרי זה החוק בישראל, מה אתם רוצים - שנפעל נגד החוק?!

מדהים אותי שאין בהוט מישהו, נאמר מנכ"ל העונה לשם הרצל עוזר, שמסוגל להתבונן באירוע החסימה הזה מנקודת המבט של הלקוח. אם היו עושים כן בהוט, היו מן הסתם רואים שאותו ערוץ טורקי הוא חלק מחבילה מנופחת, יקרה מדי, עם מאות ערוצים מיותרים לחלוטין עם רייטינג מיקרוסקופי. ודווקא כאשר בא סוף-סוף היום בו אחד מאותם ערוצים זוכה לעדנה ולביקור מלא תקווה, הוט מחשיכה אותו. כן, כן, הכל על פי החוק, אבל הצרכן - הוא רכש חבילה ועכשיו אתם באים ומחשיכים לו. שמעתם על המונח פיצוי? או לפחות הודעה בולטת, מראש, שהחבילה אינה כוללת שידורי ספורט שאין עליהם זכויות, כי ככה זה בכל העולם?

אגב, המיקוד בהוט עושה לה עוול מסוים. החשכות מסך קורות גם ביס, גם שם בלי הודעה בולטת מראש, גם שם בלי פיצוי. ואם הפעם זה לא, זה רק בגלל שליס אין בכלל את הערוץ הטורקי הסורר בחבילה הבסיס שלה - ולהוט יש.

ובינתיים, בשקט-בשקט

ובינתיים, בשקט-בשקט, יושבים בינינו כמה וכמה אנשים שהתקינו צלחות לווין וצוחקים על כל מה שכתבתי כאן. הם בוחרים בין 3,000 ערוצים, לא זוכרים איך נראה שידור שאינו HD, נמנעים מקשקושי אולפן של מאמנים ישראלים כושלים וכמובן - משלמים פחות, כאלף שקלים בשנה. לפעמים נדמה, שאין פרסומת טובה לצלחות מגופי השידור הישראלים.