הבורסה סגרה בירידות; בזק צנחה ב-5.5%, פועלים ב-3.5%

העליות באירופה נחלשו: המשקיעים הגיבו היום לחדשות בדבר חבילת החילוץ לספרד ■ בנק ישראל: מחירי הדיור מתייצבים ■ האוצר מבקש להוריד דמי הקישוריות בשוק הקווי

המסחר בבורסת ת"א נסגר היום (ב') בירידות שערים על רקע החלשות בעליות בבורסות אירופה, שם הגיבו המשקיעים לראשונה לחדשות מאירופה בסוף השבוע, בדבר קבלת סיוע של כ-100 מיליארד אירו למערכת הבנקאית בספרד. בזירה המקומית, הגיבו המשקיעים לפרסום פרוטוקולי הריבית של בנק ישראל לחודש יוני. המחזור הסתכם בכ-1.07 מיליארד שקל.

המשקיעים באחד-העם המשיכו להגיב היום לחדשות המרעישות מאירופה בסוף השבוע, שם אושרה לספרד חבילת סיוע בהיקף של 100 מיליארד אירו (125 מיליארד דולר), לטובת חילוץ המערכת הבנקאית החלשה במדינה. בהתאם להערכות האנליסטים, בורסות אסיה ואירופה זינקו היום על רקע החדשות.

"עתידה של אירופה הוא שניצח", אמר אמש ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי בהמשך לקבלת הסיוע. עוד הדגיש ראחוי כי הבקשה לסיוע התבצעה בעידודו, ותהה מדוע מהלך שכזה לא התרחש קודם לכן. "זה נותן לנו ביטחון, ושולח מסר של בהירות וריסון לשווקים. אני אשמח לדעת מדוע זה לא קרה קודם לכן, לפני 3 שנים", סיכם.

בנק ישראל: מחירי הדיור מתייצבים

בנק ישראל מתרחק מנקיטת צעדים נוספים בשוק הדיור - כך עולה מהפרוטוקולים מישיבת הריבית האחרונה (לחודש יוני), שפורסמו היום על ידי בנק ישראל. בהחלטת הריבית שהתקבלה בשלהי מאי החליט הבנק המרכזי להותיר את הריבית במשק על כנה ב-2.5%, אך בכירים בבנק מסרו כי ייתכנו צעדים "שלא מן המניין" אם המשבר באירופה יחריף. (לסיפור המלא)

"המחירים בת"א טובים - כבר מגלמים המצב הקשה"

האוצר מבקש לקצץ לבזק את הכנפיים

אמש נחשף ב"גלובס" כי משרד האוצר לא ממתין למשרד התקשורת ומבקש להוריד משמעותית את דמי הקישוריות בשוק הקווי כבר בחוק ההסדרים הקרוב. נציין את בזק ואת הוט .

מניות הבנקים רשמו היום ירידות חדות. נציין את לאומי והפועלים .

חברת מעברות ריכזה עניין על רקע סקירה חיובית של מיטב, שמעניקים למניה אפסייד של 50%: "בשקלול הערכת שווי שמרנית של חברות הבנות ביופט, טבע אלטמן ואנליט, בניכוי מס רווחי הון תיאורטי על מטרנה ובהוספה של יתרת מזומן של 43 מיליון שקל, אנו מגיעים לשווי חברה של 438 מיליון שקל ולשווי מניה של 45 שקל למעברות", מעריך יונתן לנדאו מבית ההשקעות.

אלביט הדמיה במוקד על רקע בקשתו של סוחר המעו"ף עופר אייזנברג - שרכש אג"ח קצרות (סדרה ב') של חברת ההשקעות במיליוני שקלים - וכעת דורש ממנה לרכוש אותן בערכן המתואם, הגבוה ב-17% ממחיר השוק. ביום חמישי תתכנס אסיפת אג"ח מיוחדת של אלביט הדמיה לדון בבקשת אייזנברג.

צחי סולטן מכר 4% מאולטרה שייפ , כמחצית מאחזקתו בחברה, דרך מתווך, בפרמיה על מחיר השוק. כך נודע ל"גלובס". לא ידועה עדיין זהות הרוכש את המניות, אך ככל הנראה מדובר באחד הצדדים הופעל להשתלט על החברה - קבוצת מטרת מיזוג, אפסווינג ואסיה פיתוח בהובלת ירון ייני מצד אחד ומאיר גורביץ' מבעלי ארזים מן הצד השני.

טבע במוקד לאחר שמינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) יצא באזהרה לצרכנים ומומחי רפואה מגרסה מזויפת של תרופת ה-Adderall, לה משווקת טבע גרסה גנרית בקפסולות במינונים שונים. הקפסולות נמכרות כיום דרך האינטרנט, בעוד הגרסה המזויפת היא במינון של 30 מיליגרם.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]