פילת גרופ על המדף: חברת אתגר בוחנת השקעה

אתגר משאבי אנוש מעוניינת לייצב ולהבריא את פילת ■ לדוחות פילת גרופ מצורפת הערת "עסק חי", ושווי השוק שלה הוא 7 מיליון שקל בלבד

מאבק השליטה בחברת המיון וההשמה פילת גרופ הותיר אותה במצב פיננסי לא פשוט, ויש מי שמזהה בתמחורה הנוכחי הזדמנות ליצירת סינרגיה בענף. גופים אחדים הביעו עניין בביצוע השקעה בפילת, ובהם, כך נודע ל"גלובס", גם חברת אתגר משאבי אנוש, הפועלת בתחומים משיקים וסבורה כנראה כי בהשקעה של מיליוני שקלים בודדים ניתן יהיה לייצב את פילת ולהוציא אותה לדרך חדשה. יו"ר אתגר הוא יובל רכלבסקי, ומנכ"ל החברה הוא דוד אלפסי. מאתגר סירבו להגיב לפניית "גלובס".

שוויה של פילת עומד היום על כ-7 מיליון שקל בלבד, אחרי צניחה של יותר מ-60% בערכה מתחילת השנה. החברה דיווחה אמש כי היא מנהלת מו"מ עם כמה גופים לביצוע השקעה שתקנה למשקיע את השליטה בחברה, באמצעות הקצאת מניות פרטית ולפי מחיר מניה של 24 אגורות למניה - גבוה בכ-4% משווי השוק.

בסך הכול צפויה ההשקעה לעמוד על 4-5 מיליון שקל, ולהעניק למשקיע 40%-50% מהון המניות של פילת. בחברה ציינו כי כחלק מהמו"מ המתנהל, "נבחנת אפשרות העמדת הלוואה לחברה אשר תישא ריבית שנתית ותהא המירה למניות החברה".

מתכננת הנפקת זכויות

במקביל, בפילת מתכננים לגייס בחודשים הקרובים סכום דומה באמצעות הנפקת זכויות. ההערכות הן כי בהנפקה ייקחו חלק בעלי המניות הגדולים בחברה, ובהם הדס ארזים, קרן סקיי, קרן אלפא ערך, אורי דורי ושלי אפשטיין השקעות.

דוחות הרבעון הראשון של פילת, מלמדים על הרעה משמעותית במצבה - ירידה בהכנסות, מעבר להפסד, תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת וגירעון של 3.3 מיליון שקל בהון העצמי. רוה"ח של החברה הצמידו לדוחות הערת "עסק חי", והם מציינים כי "החברה לא עמדה באמות מידה פיננסיות", וכי "המשך קיומה כ'עסק חי' מותנה בגיוס מקורות מימון".

בשורה התחתונה, הפסדי פילת לרבעון עמדו על 3.3 מיליון שקל, והצטרפו להפסד שנתי של יותר מ-14 מיליון שקל ב-2011. קופתה המדולדלת של פילת כוללת מזומנים ושווי מזומנים של 1.9 מיליון שקל בלבד, מול התחייבויות שוטפות של 20.6 מיליון שקל.

המאבק בפילת, שהתנהל בין בית ההשקעות הדס ארזים לבין קבוצת בעלי מניות יוצאי ההסתדרות ששולטים בחברה, התעורר לפני כחצי שנה לאחר שהדס ארזים העלה טענות כי חברי ההסתדרות דאגו לעצמם להטבות, למשרות ולקידום קרוביהם.

התביעה נגד המנכ"ל לשעבר

מנכ"ל פילת אז, גדי לוטן, שמונה לתפקיד ב-2010 על ידי קבוצת יוצאי ההסתדרות, חתם במהלך תקופת המאבק על הסכם לרכישת 10.3% ממניות פילת מחברת אלפא ערך 1, המנוהלת על ידי גבי דישי ומיכאל וייס, תמורת כ-3 מיליון שקל.

זמן קצר לאחר מכן פוטר לוטן מתפקידו. כעת קרן אלפא תובעת מלוטן, מנכ"ל ההסתדרות לשעבר, סכום של 2.15 מיליון שקל בגין הפרת ההסכם. ההסכם בין לוטן וקרן אלפא נקב במחיר מניה של מעל 1 שקל - גבוה ביותר מפי ארבע מההשקעה הנוכחית המתוכננת.

בעלי המניות בפילת גרופ
 בעלי המניות בפילת גרופ