תל-אביב: מהערים היקרות בעולם - יותר מניו-יורק ופריז

כך עולה מסקר יוקר המחיה של מרסר, המשווה בין מחירי 200 מוצרים ביותר מ-214 ערים ■ במקום הראשון: טוקיו ■ אילו עוד ערים נכנסו לעשירייה הראשונה?

העיר תל-אביב היא היקרה ביותר במזרח התיכון ואחת הערים היקרות בעולם - כך עולה מסקר יוקר המחיה של מרסר, המדרג לא פחות מ-214 ערים בעולם ומשווה בהן את המחירים של יותר מ-200 מוצרים - כולל תחבורה, מזון, ביגוד, מוצרי משק-בית, בידור ותרבות.

תל-אביב למעשה עלתה 7 מקומות מהדירוג בשנה שעברה, וכיום היא מדורגת במקום ה-31 בין הערים היקרות בעולם, ומחזקת את מעמדה כעיר היקרה ביותר במזרח התיכון - ויותר יקרה אף מניו-יורק (33 בדירוג) ומפריז (37).

"האירועים האחרונים בעולם, כלל ההתפתחויות הכלכליות והפוליטיות, השפיעו על דירוגן של ערים רבים לאור התפתחויות בשוק המט"ח, האינפלציה והתנודתיות במדד המחירים המקומי", נכתב בסקר מרסר, אשר נועד לסייע לחברות וממשלות לקבוע את גובה התשלומים שלהם לעובדים זרים במדינות השונות.

טוקיו היא העיר היקרה ביותר לפי הסקר. אחריה מדורגת לואנדה מאנגולה במקום השני, אוסקה שלישית, מוסקובה רביעית וז'נבה חמישית. במקום השישי מופיעות במשותף ציריך וסינגפור (6-7), בעוד נג'מנה מצ'אד נמצאת במקום השמיני, והונג-קונג במקום התשיעי. העיר העשירית היקרה בעולם היא נגויה שביפן.

עוד ברשימה: מדורגות אחרי תל-אביב, ניתן למצוא את מילאנו ורומא שבאיטליה (38 ו-42 בהתאמה), וינה באוסטריה (48) ואת דקר שבסנגל (הסוגרת את רשימת 50 הערים היקרות).

בקצה השני של הרשימה ניתן למצוא את קראצ'י שבפקיסטן (214), שזכתה בתואר העיר הכי פחות יקרה, לפי מרסר.

הערים היקרות בעולם
 הערים היקרות בעולם