מריל לינץ': הפסימיות של המשקיעים - הגבוהה מאז 2011

11% מהנשאלים בסקר מנהלי הקרנות מאמינים כי הכלכלה הגלובלית תידרדר ב-12 החודשים הבאים ■ רוב הנשאלים בסקר מאמינים כי המדיניות המוניטרית הגלובלית היא מגבילה מדי

סקר מנהל הקרנות של מריל לינץ' לחודש יוני 2012 קובע כי שיעור הפסימיות של המשקיעים הוא הגדול ביותר מאז משבר החוב וכי השווקים בהמתנה לקראת קביעת המדיניות.

11% מהנשאלים בסקר הגלובלי מאמינים כי הכלכלה הגלובלית תידרדר ב-12 החודשים הבאים - התוצאה החלשה ביותר מאז חודש דצמבר 2011. בחודש שעבר האמינו 15% מהנשאלים כי הכלכלה תתחזק והירידה החדה של 26 נקודות היא הגדולה ביותר מאז יולי-אוגוסט 2011 כשהחל משבר החוב. הצפי לרווחי חברות קיבל תפנית שלילית דומה. 19% מהנשאלים מאמינים כי רווחי החברות יפלו במהלך 12 החודשים הבאים. בחודש שעבר צפה 1% מהנשאלים כי רווחי החברות ישתפרו.

סקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ' לחודש יוני 2012 קובע כי המשקיעים אימצו באגרסיביות פוזיציית "אל-סיכון". הקצאת המזומנים היא ברמה הגבוהה ביותר מאז שיאו של משבר החוב בחודש ינואר 2009 והם מהווים 5.3% מתיקי ההשקעות לעומת 4.7% בחודש מאי. המדד המשולב סיכון-ונזילות נפל ל-30 נקודות לעומת ממוצע של 40. מנהלי התיקים עבור לפוזיציית משקל חסר באחזקת מניות גלובליות והגדילו את ההקצאה לאג"ח.

התמיכה במדיניות מתמרצת הולכת וגדלה, בהתאם לציפיות כי הבנקים המרכזיים, ביניהם ה'פד', ישיקו תוכניות תמריצים חדשות. רוב הנשאלים בסקר מאמינים עתה כי המדיניות המוניטרית הגלובלית היא מגבילה מדי. 6% מהנשאלים מחזיקים בדעה זו, השיעור הגבוה ביותר מאז דצמבר 2008. 15% ממשתתפי הסקר סבורים כי בחודש מאי המדיניות הכלכלית נתנה תמריץ גבוה מדי. שיעור המשקיעים הגלובליים הסבורים כי המדיניות הפיסקלית הגלובלית כובלת המשיך לעלות ל-28% מ-23% בחודש מאי.

"אמנם המשקיעים אימצו פוזיציית 'אל-סיכון' ונוצרה מכירת יתר של מניות, אבל זו איננה נסיגה מוחלטת עדיין. הקצאות נמוכות באירופה עולות בקנה אחד עם עליית רמת הסיכון בגוש היורו" אמר גארי בייקר, אסטרטג המניות הראשי לאירופה בבנק אוף אמריקה מריל לינץ'.

"התקוות למהלך מדיניות הולם בחודש שעבר הפכו עתה לציפיות. השווקים ממתינים בדריכות לפעולה החלטית מפגישות המפתח לקביעת מדיניות שיתקיימו במהלך חודש יוני", אמר מייקל הארטנט, אסטרטג המניות הראשי של בנק אוף אמריקה מריל לינץ'.