גייתנר: 2% צמיחה בארה"ב זה לא מספיק; צריך לעשות יותר

שר האוצר של ארה"ב: "יש להאריך את הטבות המס לעובדים ולטפל בסוגיית הגירעון" ■ באשר למשבר באירופה, ציין: "יש לקחת את סוגיית האיחוד הפיסקאלי לשלב הבא"

שר האוצר של ארה"ב טימותי גייתנר הזהיר אתמול (ד') כי צמיחה בשיעור של 2% בלבד בארה"ב לא תספיק בכדי לאושש את שוק העבודה האמריקני ולא תסייע לכלכלה האמריקנית להתאושש בקצב הראוי - כך אמר השר האמריקני בריאיון ל-CNBC.

"הדבר הכי טוב שאנו יכולים לעשות בוושינגטון כדי לתמוך בצמיחה, הוא להאריך את הטבות המס לעובדים ולטפל בסוגיית הגירעון", אמר גייתנר. "אנו צריכים להתעמת על הבעיות שלנו בכל הקשור לרפורמות הפיסקאליות ארוכות הטווח, כדי להגביר את המשילות שלנו וגם בכדי להתפנות לטפל בבעיות אחרות במדינה".

עוד התייחס גייתנר למשבר באירופה, אשר כידוע פוגע גם בצמיחה בארה"ב, וציין כי ממשלת ארה"ב תומכת בגרמניה במסעה להקמת איחוד פסיקאלי הדוק יותר באירופה: "ההתפתחויות האחרונות באירופה הוכיחו שיש לקחת את סוגיית האיחוד הפיסקאלי באירופה שלב אחד נוסף קדימה", ציין.

בחודש מאי דווח בארה"ב על יצירה של 70 אלף משרות חדשות בלבד (משמעותית מתחת לצפי ל-160 אלף משרות), בעוד גם היקף המשרות החדשות במארס-אפריל עודכן כלפי מטה. כלכלנים רבים חוששים כי ההאטה בשוק העבודה תפגע משמעותית בצריכה הפרטית בארה"ב ומכאן גם בצמיחה בכלכלה הגדולה בעולם.