הקיץ השחור של הארי רדנאפ: אין נבחרת, אין קבוצה

המאמן הוותיק הפסיד במירוץ לתפקיד מאמן נבחרת אנגליה, ועכשיו הוא גם קיבל הודעת פיטורים מטוטנהאם, שסירבה לפתוח את החוזה שלו

הארי רדנאפ פוטר מטוטנהאם, ולא יאמן את מועדון הפרמיירליג בעונה הבאה. כך הודיעה אמש (ד') הקבוצה, שסיימה את העונה החולפת במקום הרביעי בליגה האנגלית, ולא הצליחה להעפיל לצ'מפיונס ליג.

זו היתה שנה הפכפכה במיוחד עבור רדנאפ. בחודש פברואר נדמה היה שהכל מסתדר לו: מצד אחד, הוא זוכה על-ידי בית המשפט בבריטניה מפרשת העלמות מס חמורה; מצד שני, פאביו קאפלו, מנג'ר נבחרת אנגליה, התפטר מתפקידו, ומי שתוייג כמועמד העיקרי להחליף אותו הוא רדנאפ.

אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד: מי שנבחר להוביל את אנגליה במהלך משחקי יורו 2012 הוא רוי הודג'סון. ואתמול, כאמור, הגיעו גם הפיטורים מטוטנהאם.

על-פי דיווחים באנגליה, הסיבה לפרידה היא העובדה שרדנאפ בן ה-65, שנותרה לו עוד עונה אחת לחוזה, דרש לשדרג את שכרו ולהגיע להסכם חדש לשלוש עונות נוספות. בטוטנהאם התנגדו לכך. דניאל לוי, יו"ר המועדון הלונדוני, אמר: "זו לא החלטה שנלקחה בקלות, והיא לא מעיבה על ההישגים המצויינים אליהם הגיע הארי במועדון".

בתוך כך, קבוצה לונדונית אחרת סגרה מאמן לעונה הבאה: צ'לסי. המועדון הודיע כי רוברטו די-מתאו האיטלקי, שהחליף במהלך העונה הנוכחית את אנדרה וילאש-בואש שפוטר, והצעיד את הקבוצה לזכייה סנסציונית בליגת האלופות - חתם על חוזה לשנתיים כמאמן ראשי. בכך תמו הספקולציות שטענו כי פפ גווארדיולה, מנג'ר ברצלונה בשנים האחרונות, עשוי לחתום בקבוצה של רומן אברמוביץ'.