דרמה במצרים: פוזר כל הבית התחתון של הפרלמנט

עשרות מיליוני מצרים ייצאו בשבת הקרובה לקלפיות על מנת להצביע בסיבוב השני של הבחירות לנשיאות ■ היום קבע בית הדין העליון לחוקה במדינה כי אחמד שפיק יוכל להתמודד - על אף שהיה מזוהה עם משטר מובארק

בית הדין העליון לחוקה במצרים פרסם היום שתי החלטות קריטיות הנוגעות למערכת הפוליטית במדינה: הראשונה שבהן, היא ביטול החוק שאוסר על אישים שהיו מזוהים עם משטר מובארק להתמודד בבחירות לנשיאות או לפרלמנט. המשמעות: אחמד שפיק, ראש הממשלה בתקופת מובארק, יוכל להתמודד בבחירות לנשיאות שייערכו בימים שבת וראשון.

ההחלטה השנייה שקיבל בית הדין, היא לפסול את הליך הבחירות ל-166 המקומות בפרלמנט למועמדים עצמאיים - המשמעות המלצה לפזר את הבית התחתון של הפרלמנט ולקיים בחירות חדשות. הסיבה: בית הדין קיבל את הרושם שרוב המועמדים לא היו עצמאיים כנדרש, אלא נתמכו בידי מפלגות.

מי שתיפגע מכך בצורה הקשה ביותר היא מפלגת האחים המוסלמים, שאיש מטעמה אף מונה כיו"ר הפרלמנט לאחר שמספר גדול מאנשיה החליטו להתמודד בצורה עצמאית וזכו למקום בבית הנבחרים.

נכון לעכשיו, ניצב סימן שאלה גדול סביב כשרות הבחירות, כאשר המערכת המשפטית הסבוכה במצרים תצטרך לקבוע בימים הקרובים אם לערוך את הבחירות מחדש, או לפסול רק את 166 המועמדים שנבחרו במסלול העצמאים.