ובא לפילת גואל? מבטח-סימון קרובה לרכישת השליטה

חברת משאבי האנוש היי-קפיטל של סוכנות הביטוח מקבוצת מגדל ושל זוהר מימון, צפויה להשקיע 3.5 מיליון שקל ב-51% ממניות פילת גרופ ■ פעילותה של היי-קפיטל תמוזג לפילת, על בסיס הערכת שווי שתבוצע לה

הקשיים בחברת המיון וההשמה פילת גרופ, שצימקו את שווי השוק שלה ל-7 מיליון שקל בלבד, עוררו בשבועות האחרונים עניין מצד כמה גורמים הפועלים בענף. הללו בחנו אפשרות להשתלט עליה בהשקעה קטנה יחסית, של מיליוני שקלים בודדים.

מהודעת פילת שפורסמה בסוף השבוע עולה, כי חברת משאבי האנוש היי-קפיטל, שבבעלות משותפת של המייסד זוהר מימון ושל סוכנות הביטוח מבטח-סימון מקבוצת מגדל (50% כ"א), חתמה על הסכם לרכישת השליטה (51%) בפילת, בהשקעה של 3.5 מיליון שקל. במסגרת העסקה המתוכננת תמוזג פעילותה של היי-קפיטל לפילת, על בסיס הערכת שווי שתבוצע לה.

בחודשיים הקרובים תבצע היי-קפיטל בדיקות נאותות בפילת, ואם המו"מ בין הצדדים יושלם, ההשקעה בפילת תתבצע לפי שווי מניה של 24 אגורות (גבוה ב-4% משווי המניה הנוכחי של מניית פילת).

בשלב ראשון תעניק היי-קפיטל הלוואה של 1.6 מיליון שקל לפילת, כנגד הקצאת אג"ח להמרה לכ-19% ממניות פילת. אם השליטה בפילת לא תירכש בסופו של דבר, ההלוואה תיפרע בתשלום אחד בעוד כשנה, בריבית שנתית של 12%, צמודה למדד. במשך התקופה שעד למועד השלמת העסקה, להיי-קפיטל תהיה אפשרות להמיר למניות את ההלוואה במלואה, או את חלקה.

תשלומים לעובדים וחובות

פילת, שמצבה הפיננסי העגום מקשה על פעילותה השוטפת, התחייבה כי כספי ההלוואה מהיי-קפיטל ישמשו לתשלומים לעובדים ולחובות לספקים ולרשויות.

בפילת ציינו, כי "ההלוואה תאפשר את המשך הפעילות השוטפת בחברה עד להשלמת מהלך גיוס הון אשר בכוונת החברה לבצע, אם במסגרת הצעה פרטית נוספת ואם במסגרת הליך הנפקת זכויות".

היי-קפיטל, שנוסדה ב-2001 על-ידי המנכ"ל זהר מימון, עוסקת בניהול משאבי אנוש ובתהליכי גיוס והשמה, בעיקר בחברות היי-טק. פילת מספקת שירותי ייעוץ בתחום משאבי אנוש, מיון והשמת כוח אדם, ויישום מערכות מידע, ובהיי-קפיטל סבורים כי מיזוג הפעילויות יוכל לסייע לסינרגיה ולתרום להתפתחותה.

ההידרדרות במצבה העסקי של פילת גרופ בשנה האחרונה נרשמה על רקע מאבק שליטה בין בית ההשקעות הדס ארזים לבין קבוצת בעלי מניות יוצאי ההסתדרות. המאבק בין בעלי המניות בחברה התעורר לאחר שהדס ארזים העלה טענות כי חברי ההסתדרות דאגו להטבות ולמשרות לעצמם, ולקידום קרוביהם.

המניה צנחה, החברה עברה להפסד

מניית החברה צנחה ביותר מ-60% מתחילת השנה, ובסיכום הרבעון הראשון של 2012 הציגה פילת ירידה בהכנסות, מעבר להפסד, תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת וגירעון של 3.3 מיליון שקל בהון העצמי.

רוה"ח של החברה הצמידו לדוחות הערת "עסק חי", וציינו כי "החברה לא עמדה באמות מידה פיננסיות, וכי "המשך קיומה כ'עסק חי' מותנה בגיוס מקורות מימון".

נוסף לפגיעה בפעילותה, הקשיים התזרימיים של פילת גרמו לה לפגר בתשלומי שכר לעובדים ובהפרשות סוציאליות. בשורה התחתונה הציגה פילת הפסד רבעוני של 3.3 מיליון שקל, שהצטרף להפסד שנתי של 14 מיליון שקל ב-2011. קופת החברה מכילה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 1.9 מיליון שקל בלבד, מול התחייבויות שוטפות של 20.6 מיליון שקל.