יו"ר גזית גלוב: "הסכומים שקיבלנו הפכו ללא סבירים"

חיים כצמן, בעל השליטה בגזית גלוב, הפגין היום אופטימיות בכנס משקיעים שערכה החברה בתל אביב: "השנים הרעות של הכלכלה הן השנים הטובות שלנו"

"אם אתם מוכנים להתעשר לאט, אז תהיו אתנו. השנים הרעות של הכלכלה הן השנים הטובות שלנו", כך אמר היום חיים כצמן, יו"ר ובעלים של חברת הנדל"ן גזית גלוב, בכנס משקיעים שקיימה היום החברה בבורסה בתל אביב.

כצמן, שותפו דורי סגל ומנכ"ל החברה רוני סופר, הפגינו אופטימיות וביטחון לגבי הצפוי בגזית גלוב. "אנחנו נמצאים רק בנכסים שבהם אפשר להגדיל את שכר הדירה. יש לנו פורטפוליו גדול, ועכשיו כל מה שנשאר לעשות בעשר השנים הקרובות זה להרוויח יותר ויותר כסף", אמר סגל.

הביטחון של צמרת גזית גלוב נתמך גם במצבה הפיננסי. בעוד שחברות רבות נאבקות עם מיחזור החוב ועם תשואות אג"ח גבוהות, תשואות האג"ח של גזית גלוב נמוכות למדי, ועומדות על פחות מ-5%. גם מניית החברה שומרת על יציבות בתוך הסערה בשווקים, והיא אף טיפסה בכ-7% מתחילת השנה.

אחד ממוקדי הפעילות המרכזיים של החברה הוא בארה"ב. כצמן נשאל על מצב הנדל"ן בשוק זה, והשיב: יש 12 מיליון בתים ריקים, או בהליכי כינוס, אך בונים עכשיו הרבה פחות בתים חדשים, ובתחום של נכסים מסחריים לא בונים בכלל, כך שאני מאמין שארה"ב בכיוון חיובי קדימה".

"הזדמנויות לא מגיעות בצלופן"

באשר לאירופה, כצמן נשמע פחות אופטימי: "למרות הקשיים הסיפור באירופה לא נגמר, ויש שם הרבה הזדמנויות. צריך לזכור שהזדמנויות לא מגיעות בנייר צלופן וסרט. הן בדרך כלל נראות בהתחלה מלוכלכות ומאובקות. בכל אופן, למרות כל הנפילות שהיו באירופה, קנינו נכון ובזהירות, ואנחנו מרוויחים שם טוב מאוד", אמר.

בכירי גזית גלוב, ובראשם כצמן וסגל, בלטו לאורך השנים בעלויות השכר הגבוהות שמשכו בחברה, שהצטברו ליותר מ-200 מיליון שקל במשך עשור. "אני מודה שהסכומים שקיבלנו לא סבירים, ולכן ויתרנו על חלק משמעותי מהשכר", אמר כצמן.

חגיגת השכר הזו צפויה להיבלם בעקבות תיקון 16, שמצריך את אישור השכר על-ידי בעלי המניות. כצמן אינו מוטרד מהקיצוץ הקרוב: "תיקון 16 דווקא עזר לנו. נצטרך להגיע להסכם חדש וכך גם יהיה. היה לי הסכם שכר ותיק, שבמשך השנים הפך להיות לא סביר, כי עלות השכר נגזרה מרווח נקי של 5% של החברה. זה מקובל בעולם, אבל קרתה לנו תקלה והחברה הצליחה. נכון שגם בעלי המניות התעשרו, אבל באווירה שנוצרה צריך לשנות את השכר", הוא הוסיף.

"להקשות קצת על המתים"

סגל הגן על השכר, ואמר: "אם תשוו אותנו לקרנות פרייבט אקוויטי, תראו שעלויות הניהול שלנו יותר נמוכות. זה לא נורא בעיני שאנשים שהקימו חברה לפני 20 שנה, יזמים באופיים, עובדים מהבוקר עד הערב במה שהם יודעים לעשות הכי טוב, ויקבלו שכר".

עוד הוסיף כצמן בנושא זה: "יש חזירות וחריגות שכר בחברות אחרות, אבל בשורה התחתונה, שכר שהולם ביצועים זו דרך ראויה. צריך לזכור, שאנו מתחרים על אותו כוח אדם מול הקרנות הפרטיות, שם אין שקיפות, המינוף יותר גדול והשכר יותר גדול".

כצמן נשאל גם על המחאה החברתית, במיוחד על רקע האירועים האלימים אתמול בתל אביב. בתגובה לנושא זה אמר: "אלימות היא לא פתרון לשום דבר. מצד שני, המחאה לא באה בכדי, ואחת הסיבות לכך היא יוקר המחיה. לא ייתכן שזוג עובד לא יגמור את החודש. אבל הפתרון לא במהפכה, אלא בכמה שינויים. צריך להטיל מס עיזבון - להקל על האנשים שחיים, ולהקשות קצת על האנשים שמתים. לא יקרה כלום אם הבנות שלי (יש לו שלוש בנות) יהיו קצת פחות עשירות אחרי שאמות.