קפריסין הגישה בקשה לסיוע פיננסי חיצוני למגזר הבנקאות

הממשלה ציינה כי הסיוע דרוש לה בשל החשיפה הרבה של הסקטור הפיננסי ליוון ■ ה"וול סטריט ג'ורנל" חשף מוקדם יותר החודש כי ממשלת קפריסין תזדקק לסיעו חיצוני של כ-3-4 מיליארד אירו

כפי שהיה צפוי, קפריסין היא המדינה הבאה באירופה שמבקשת חילוץ חיצוני. לאחר שמוקדם יותר החודש אמר שר האוצר הקפריסאי וואסוס שיראלי שהבנקים באי הקטן חייבים לשלם את החובות שלהם לכל היותר עד סוף החודש, היום (ב') הודיעה הממשלה כי היא מעוניינת בסיוע פיננסי מקרנות החילוץ של האיחוד האירופי (ה-EFSF וה-ESM).

הממשלה ציינה כי הסיוע דרוש לה בשל החשיפה הרבה של הסקטור הפיננסי ליוון. חובותיו של הבנק השני בגודלו במדינה, פופולר בנק, נאמדים בכ-1.8 מיליארד אירו. זאת, בעוד המערכת הבנקאית בקפריסין נמצאת תחת לחץ רב לאור חשיפתו של Cyprus Popular Bank, השני בגודלו במדינה, לנכסים רבים ביוון מוכת החובות.

ה"וול סטריט ג'ורנל" חשף מוקדם יותר החודש כי ממשלת קפריסין תזדקק לסיעו חיצוני של כ-3-4 מיליארד אירו (3.8-5 מיליארד דולר).

מוקדם יותר היום הורידה סוכנות הדירוג פיץ' את דירוג האשראי של קפריסין ל-+BB לעומת הדירוג הקודם שלה - BBB והשאירה את תחזית האשראי שלה על "שלילי". בסוכנות הדירוג טענו כי הבנקים באי האירופי הקטן יזדקקו להזרמות הון נוספות, בשל החובות הרבים שאליהם הם נקלעו בגלל החשיפה הגבוהה שלהם למערכת הפיננסית היוונית. בפיץ' העריכו כי המדינה תזדקק לכ-4 מיליארד אירו, בנוסף להון בהיקף של 1.8 מיליארד אירו שיידרשו להציל את "פופולר בנק" - אחד הבנקים הגדולים במדינה, כדי לחלץ את כל מערכת הבנקאות הקורסת שלה.