שינויים בפסגה: בדש רוצה לחזק את בכירי פסגות

מנכ"ל פסגות בוחן שינוי ארגוני שבמסגרתו ימונו ארבעה ממנהלי בית ההשקעות, ביניהם טל קדם ושלומי ברכה, לתפקיד משנה למנכ"ל ■ מטרת המהלך: מניעת עזיבות של בכירים

פחות מחודש לאחר כניסתו לתפקיד המאתגר של מנכ"ל בית ההשקעות הגדול בישראל, חגי בדש שוקל שינוי מבני בפסגות. במסגרת השינוי בוחן בדש לקדם ארבעה מבכירי פסגות לתפקידי משנה למנכ"ל. כך נודע ל"גלובס".

ארבעת הבכירים הם טל קדם סמנכ"ל הלקוחות, שלמה פשה סמנכ"ל הכספים, שלומי ברכה סמנכ"ל ההשקעות בפסגות גמל ופנסיה, שימונה למנכ"ל חברת הגמל במקומו של בדש, וענת כנפו סמנכ"לית התפעול בחברת הגמל, שתמונה לסמנכ"לית משאבי אנוש. סביר להניח כי הקידום גם יכלול שיפור בתנאי השכר של הארבעה.

השינוי המבני והמינויים, כמו גם תנאי ההעסקה, יובאו בקרוב לאישור דירקטוריון פסגות. ככל הידוע, זהבית כהן, מנכ"לית קרן אייפקס, בעלת השליטה בבית ההשקעות, תומכת במהלך ומגבה את בדש.

בפסגות סירבו היום להגיב לדברים.

שינוי שעלול להביא לפיטורים

קדם אחראי כיום על שני ערוצי מכירות מתוך השלושה שבהם פועלת פסגות - לקוחות ישירים ויועצי השקעות בבנקים. במסגרת השינוי מסתמן כי קדם יהיה אחראי על כל ערוצי ההפצה של בית ההשקעות, כולל המכירות דרך סוכנים ומפיצים הנמצא כיום תחת עופר אלעד.

השינוי עשוי, אם כך, להביא לאיחוד מחלקות, ובעקבות כך לפיטורי מנהלים ועובדים.

קדם, 38, נחשב לאיש מכירות מצוין, ולמעשה הוא ובדש היו המנהלים הבכירים היחידים שנותרו בפסגות מאז העברת הבעלות לידי קרן אייפקס. עם קידומו של בדש, עלה חשש כי קדם יתאכזב מכך שלא מונה, וירצה לעזוב.

עזיבה של דמות מפתח כמו קדם עלולה הייתה להיות בעייתית מאוד לבדש. פסגות סבל מנטישה גדולה למדי של מנהלים בכירים בשנתיים החולפות, מה שהשפיע על האווירה בחברה, ואולי גם על מצב הגיוסים והפדיונות שלה.

מנהל ההשקעות היחיד

ברכה, 42, הוא המנהל הבכיר היחיד בבית ההשקעות שהוא גם מנהל השקעות, שנותר כיום בפסגות. זאת, לאחר שזיו שמש, מנכ"ל קרנות הנאמנות הקודם (ומי שמכהן כיום כמנכ"ל מנורה מבטחים פיננסים); ורד דר (הכלכלנית והאסטרטגית הראשית); ורועי ורמוס, המנכ"ל הקודם - עזבו.

ברכה נמצא כשש שנים בפסגות, ונחשב למנהל השקעות מצוין. מינויו כמנהל בכיר חשוב במיוחד לאור העובדה כי הוא יהיה היחיד בקומת ההנהלה שבא מרקע של השקעות, לצד שאר הבכירים שהרקע העיקרי שלהם קשור לתחום המכירות והתפעול.

שכרו של בדש כמנכ"ל חברת הגמל עמד ב-2011 על 2.7 מיליון שקל, בהתאם לדוחות חברת הגמל. ניתן להניח כי קדם זכה לשכר דומה, וכעת הוא ישודרג משמעותית. גם שכרו של ברכה כמנכ"ל חברת הגמל צפוי לעמוד על סדר גודל דומה.

פסגות מנהל כיום כ-150 מיליארד שקל, עבור 1.3 מיליון לקוחות פרטיים ו-25 אלף לקוחות עסקיים.

בדש נכנס כאמור לתפקידו לפני פחות מחודש, במקומו של רונן טוב, שהודח מהתפקיד, והוא מקבל את פסגות לידיו לאחר טלטלות ניהוליות קשות.

גם העובדה כי הענף שבו פועל פסגות נמצא בשחיקה כמעט בכל תחומי פעילותו לא משחקת לטובתו.

בדש מבין, כי כדי לאושש את פסגות ולשפר את מצבו עליו לחזק את התרבות הארגונית שלו, על-ידי קידום של מנהלי מפתח.

זאת, בניגוד לכהן, שלא הצליחה לשמר חלק מכוח האדם שהיה מזוהה מאוד עם פסגות, והעדיפה להביא מנהלים מבחוץ.