במשטרה חוקרים: 700 הצתות בירושלים בחודש וחצי בלבד

בחודש וחצי האחרונים נרשמו 1,057 מקרים של שריפות קוצים באזור הבירה ■ במכבי האש מעריכים כי לא פחות מ-70% מהשריפות הללו אירעו בשל הצתות

במשטרה חוקרים האם שתי השריפות שפרצו באזור ירושלים וגרמו לנזק רב ושיבושי תנועה קשים נגרמו בשל הצתה. אם זה אכן כך - זאת ממש לא הפעם הראשונה. בשבועות האחרונים סובל אזור ירושלים מגל הצתות חסר תקדים.

בחודש וחצי האחרונים בלבד נרשמו 1,057 מקרים של שריפות קוצים באזור הבירה. במכבי האש מעריכים כי לא פחות מ-70% מהשריפות הללו אירעו בשל הצתות - בסך-הכול מדובר ביותר מ-700 מקרים.

האזור ה"שרוף" ביותר הוא הר הצופים בירושלים, שם נרשמו מספר רב של הצתות, רובן באזור בסיס חיל המודיעין במזרח ההר שגובל בבתי הכפר עיסוואיה. תושבי מזרח העיר גם תקפו באבנים כוחות כיבוי שבאו לכבות 4 חנויות שהוצתו באזור שער שכם בעיר העתיקה. הכוחות הותקפו באבנים בקבוקים ונאלצו להזעיק תגבור משטרתי.

שחר איילון: "אש לא פורצת סתם"

רב-טפסר שחר איילון אמר מוקדם יותר: "אש לא פורצת סתם, זה או יד רשלנית או יד זדונית. אני מניח ששתי הסיבות האלה קשורות לשריפות האלה. את הנושא של הצתה נחקור יחד עם המשטרה שתוביל את החקירה, ובסופו של דבר צריך להגיע גם למציתים".

"אין סתם שריפה, זה או הצתה או רשלנות, ועל כן המשטרה מחויבת לבדוק את המקרים, לבדוק את הרצף ולראות אם יש כאן יד מכוונת. אנו רואים בזה תופעה מתחילת הקיץ, בירושלים ובמקומות אחרים עם שטחים פתוחים", הוסיף איילון.

מרשות הטבע והגנים נמסר כי בשריפה נשרפו כ-300 דונמים של חורש, כ-200 מתוכם בשטחי הגן הלאומי עינות תלם. במהלך הלילה יישארו בשטח צוותי תצפית והשגחה של רשות הטבע והגנים וקק"ל, על מנת לוודא שהשריפה לא מתחדשת.