רפא"ל: 2,000 עובדים בחוזים אישיים יועברו להסכם הקיבוצי

מדובר בעובדים שעבדו ביחידת הסמך בשירות המדינה ועברו לעבוד בחברה עם הקמתה של החברה הממשלתית ■ עוד הושג בהסכם: הגדלת ההפרשות הפנסיוניות ושיפור התנאים הסוציאליים

ההסתדרות חתמה אתמול בלילה על הסכם קיבוצי תקדימי ברפא"ל. במסגרת ההסכם, לראשונה כ- 2,000 עובדים המועסקים בחוזים אישיים יועברו להסכם הקיבוצי. מדובר בעובדים שעבדו ביחידת הסמך בשירות המדינה ועברו לעבוד בחברה עם הקמתה של החברה הממשלתית.

במסגרת ההסכם כ-50% מהעובדים ייקלטו לקביעות מידית לא יאוחר משלושה חודשים מחתימת ההסכם. שאר העובדים יקבלו קביעות בהתאם לתנאי ההסכם בתוך 5 שנים. ההסכם אף מגביל את החברה להעסיק עובדים בחוזים אישיים בכך שלא יועסקו יותר מ-15% מהעובדים בחברה תחת הסכם אישי. תקופת ההסכם היא עד סוף שנת 2016.

עוד הושג בהסכם: מנגנון עדכון שכר הכולל קידום דיפרנציאלי וקידום שכר רוחבי תלוי מדד, הגדלת ההפרשות הפנסיוניות בהתאם להסכם שחתמה ההסתדרות במגזר הציבורי והרחבת שכר המבוטח הפנסיוני. כמו כן תנאים סוציאליים משופרים לרבות: שיפור מספר ימי החופשה, ארוחות ואש"ל, תשלום ביגוד, השתתפות בהחזר הוצאות החזקת רכב והשתתפות בהוצאות טלפון.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן אומר היום: "מדובר בהסכם המעגן את תנאי העסקתם של כלל עובדי רפא"ל ומשפר באופן מהותי את מעמדם של כ-2,000 עובדים המועסקים תחת חוזה אישי שיועברו לחוזה קיבוצי. אני מברך על ההסכם ומודה לכלל ועדי רפא"ל והאיגודים בהסתדרות שנטלו חלק בהצלחתו של המו"מ להסכם הקיבוצי".