שרי האוצר של גוש האירו: נשקול את בקשת קפריסין בחיוב

שרי האוצר של גוש האירו הודיעו היום כי תוכנית חילוץ עבור קפריסין היא דבר מוצדק בשלב זה וכי הם ישקלו בחיוב להענות לבקשתה ■ גם יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד, אמרה כי הקרן מוכנה להצטרף למאמצים

היורוגרופ (קבוצת שרי האוצר של גוש האירו) ברכו היום (ד') על בקשתה של קפריסין לסיוע פיננסי חיצוני, "בשל האתגרים בפניהם עומדת קפריסין, במיוחד לאור המצוקה במגזר הבנקאי וחוסר היציבות הכלכלית". השרים ציינו כי תוכנית עבור קפריסין היא דבר מוצדק בשלב זה וכי הם ישקלו בחיוב להענות לבקשתה.

בתוך כך, גם יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד, אמרה כי הקרן מוכנה להצטרף למאמצים של הגופים האירופאיים לעזור לקפריסין. לגארד ציינה כי היא מעריכה שצוות של קרן המטבע יבקר בקפריסין בקרוב על מנת לדון בתוכנית כלכלית שתעזור למדינה לעמוד באתגרים הכלכליים שעומדים בפניה.

השבוע הודיעה הממשלה הקפריסאית כי היא מעוניינת בסיוע פיננסי מקרנות החילוץ של האיחוד האירופי (ה-EFSF וה-ESM). הממשלה ציינה כי הסיוע דרוש לה בשל החשיפה הרבה של הסקטור הפיננסי ליוון. חובותיו של הבנק השני בגודלו במדינה, פופולר בנק, נאמדים בכ-1.8 מיליארד אירו. זאת, בעוד המערכת הבנקאית בקפריסין נמצאת תחת לחץ רב לאור חשיפתו של Cyprus Popular Bank, השני בגודלו במדינה, לנכסים רבים ביוון מוכת החובות.