על רקע סערת הסלולר: כחלון נחלץ לעזרת 018 ו-019

משרד התקשורת יפרסם שימוע שמטרתו לעזור לשחקניות הקטנות שנקלעו לצרה בעקבות החבילות החדשות של גולן טלקום והוט מובייל הכוללות שיחות לחו"ל חינם

על רקע הפגיעה הקשה בחברות השיחות הבינלאומיות העצמאיות, בעקבות כניסתן של גולן טלקום והוט מובייל לשוק, ושיתופי-הפעולה שנוצרו בין פרטנר ו-012 סמייל וסלקום ונטוויז'ן 013 - יוציא משרד התקשורת שימוע בו הוא מתכוון לדרוש תנאים שווים עבור של שחקן בינלאומי שלא מחובר למפעיל תקשורת, כך שתינתן לו ההזדמנות למכור את שירותיו במסגרת החבילות שמציעים המפעילים.

כזכור גולן טלקום והוט מובייל נכנסו לשוק הסלולר ובמסגרת החבילות ללא הגבלה שלהן הן החלו להציע גם שירותי שיחות בינלאומיות לעשרות יעדים. בעקבותיהן החלו כל השחקניות הוותיקות להציע שירותי שיחות בינלאומיות והתוצאה הייתה שחברות כמו 018 אקספון ו-019 טלזר, מתקשות לשרוד במצב כזה, כיוון שהן מציעות בעיקר שירותי שיחות בינלאומיות (018 משווקת גם קישוריות אינטרנט).

לאחרונה פנו החברות מספר פעמים למשרד התקשורת ואף נפגשו עם הנהלת המשרד כמה וכמה פעמים והתחננו לעזרה, בטענה שהמפעילות הותיקות פשוט לא נותנות להן הזדמנות שווה למכור בחבילות שלהן שיחות לחו"ל דרכן. במקביל, הן דורשות לבטל את הקישוריות הסלולרית במסגרת חבילות משולבות של כרטיסי חיוג שנמכרים שמציעים דקות סלולריות פלוס דקות לחו"ל, בטענה שנעשה סבסוד צולב באמצעות ההכנסות מקישוריות, שמסבסדות את השיחות לחו"ל.

השינויים בשוק מצאו את משרד התקשורת במצב שהוא אינו יודע למעשה כיצד להגיב לצרה שאליה נקלעו החברות הבינלאומיות. למעשה נכפתה עליו סיטואציה שהוא מתלבט כיצד לפעול בה, היות וקיימת סכנה מוחשית ואמיתית לשחקניות הקטנות שאינן מאוגדות תחת אחת מקבוצות התקשורת המתגבשות בשוק.

ל"גלובס" נודע שהמשרד יוציא שימוע שהוא בבחינת עזרה ראשונה ובו הוא ידרוש מהמפעילים להקפיד הקפדה יתירה על כך ששחקניות כמו 018 אקספון ו-019 טלזר, יקבלו הזדמנות שווה לשווק שיחות לחו"ל דרך החבילות של השחקנים הקיימים.