אנליסט בארה"ב: הנתונים השליליים יכולים דווקא להצית ראלי

סקר ה-ISM שפורסם אמש וצנח לרמה של מתחת ל-50 נקודות הגביר את הסנטימנט השלילי ■ מייק מורפי, מייסד חברת השקעות טוען כי החדשות השליליות יכולות להפוך לעניין חיובי: "וול סטריט תתחיל לחשוב ש'הביג בן' יציל אותה שוב"

אמש, משקיעים רבים קיוו שהאופוריה בשווקים, שהחלה בעקבות תוצאות הפסגה האירופית, תימשך גם השבוע. אולם, הם התבדו במהרה, שכן הסנטימנט בשווקים הפך להיות שלילי בעקבות פרסום סקר ה-ISM שהצביע על התכווצות הפעילות הכלכלית בארה"ב - לראשונה מאז יולי 2009.

כעת, המשקיעים תולים את תקוותיהם באפשרות שהבנק המרכזי האירופי יוריד את הריבית ויכריז, ביחד עם בנקים מרכזיים נוספים בעולם, על הקלות מוניטאריות נוספות שיזניקו את השווקים.

"הנפילה ב-ISM הייתה מאוד מאכזבת", אומרת סטפאני לינק, מנהלת חטיבת המחקרים באתר הכלכלי TheStreet. "הנתונים העידו כי כלכלת ארה"ב מאטה, בדיוק כמו באירופה ובסין. כעת, הדיבורים על מיתון שוב מונחים על השולחן ובמקרה הטוב ביותר, אני מצפה לצמיחה בשיעור של 1.5% ב-2012".

כאמור, סקר ה-ISM הבוחן את פעילות הייצור של המפעלים בארה"ב נפל לרמה של 49.7 נקודות, לעומת 53.5 נקודות בחודש מאי. נזכיר כי קריאה של מתחת ל-50 נקודות מעידה על התכווצות בפעילות הכלכלית.

עם זאת, מייק מורפי, מייסד חברת ההשקעות Rosecliff Capital, טוען כי אין צורך להיות דרמטיים כל כך והחדשות הרעות יכולות להפוך לדברים חיוביים. מורפי טוען כי במקרה שהנתונים הכלכליים יחריפו עוד יותר השווקים דווקא ייכנסו לראלי.

"זה יאותת לכולם שה-QE3 עדיין מונח על השולחן", הוא מסביר. "וול סטריט תתחיל לחשוב ש'הביג בן' (בן ברננקי) יציל אותה שוב".