אמיליה מוכרת חלקה בזהר דליה לפי שווי של 122 מיליון שקל

המכירה לקיבוץ דליה תותיר בידי אמיליה של עודד פלר רווח הון של 17 מיליון שקל

כשלושה חודשים לאחר שחברת אמיליה פיתוח החלה בהליך לרכישת יתרת 50% ממניות מפעל זהר דליה מידי קיבוץ דליה, הודיע הקיבוץ לחברה על החלטתו להיות הצד הרוכש בהשקעה של 61 מיליון שקל. זאת, בהתאם למנגנון BMBY (Buy Me Buy You) שקיים בין הצדדים. כיום מחזיקים הצדדים במפעל, אשר מייצר דטרגנטים, חומרי גלם, ניקוי וכביסה לתעשייה ולשוק המוסדי, בשותפות שווה ביניהם.

מנגנון ההיפרדות נקבע בין הצדדים במארס 2007, אז רכשה אמיליה את מניותיה בזהר דליה מידי הקיבוץ תמורת 20 מיליון שקל. מהודעת החברה, הנמצאת בשליטת עודד פלר, עולה כי אם עסקת המכירה תושלם, היא צפויה לרשום רווח חשבונאי של כ-17 מיליון שקל לפני מס. העסקה הנוכחית משקפת לזהר דליה שווי חברה של 122 מיליון שקל, והשלמתה כפופה לקבלת אישורים שונים.

אמיליה פיתוח היא חברת השקעות, המחזיקה בעיקר בחברות בתחום התעשייה, לוגיסטיקה וסחר; ביניהן חברת מקסימה הבורסאית, הפועלת בייצור ושיווק גזים, ובאמצעות חברות פרטיות גם במניות אבן קיסר.

למרות שיפור של 15% בהכנסותיה לרבעון הראשון של השנה ל-54.9 מיליון שקל, הוצאותיה של אמיליה תפחו, ובשורה התחתונה הפסדיה גדלו פי 2 ל-5.3 מיליון שקל.

הכנסותיה הרבעוניות של זהר דליה עלו ב-11.5% ל-74.2 מיליון שקל, ובשורה התחתונה היא שמרה על יציבות עם רווח נקי של 1.7 מיליון שקל.

שוויה של אמיליה פיתוח עמד הבוקר על כ-120 מיליון שקל, ומנייתה הגיבה לדיווח בזינוק של 6.7%.