אקזיט ל-Red-C הישראלית: נמכרת ב-43 מיליון דולר

חברת פיניסאר (Finisar) תרכוש את החברה הישראלית שעוסקת בציוד לתקשורת אופטית, במזומן ובמניות ■ החברה מעסיקה 140 עובדים בישראל וצפויה להמשיך ולפעול באותו המיקום כחברה בת של פיניסאר

רכישה נוספת בתחום הציוד לתקשורת אופטית בישראל. חברת פיניסאר (Finisar) הודיעה היום על רכישת Red-C הישראלית תמורת כ-43 מיליון דולר. הרכישה אמורה להתבצע במזומן ובמניות, כאשר הסכום המיידי שיקבלו בעלי המניות של החברה הישראלית יהיה 23 מיליון דולר במזומן. עוד 20 מיליון דולר ישולמו במניות על פי עמידה של החברה באבני דרך, לאורך 18 החודשים הקרובים.

Red-C, שהוקמה בשנת 2000, היא אחת החברות הוותיקות בתחום האופטיקה בישראל. החברה הוקמה כספין-אוף של אל-אופ, ופיתחה קו מוצרים לשיפור הביצועים של משדרים-מקלטים בתקשורת האופטית. לחברה עבר ארוך מבחינת השקעות, והיא קיבלה מימון בתחילת הדרך מספקית ציוד האופטיקה MRV בהיקפים של כ-10 מיליון דולר. בשנת 2006 רכשה אותה קרן סידר, שהיא בעלת המניות המרכזית כיום.

החברה מעסיקה 140 עובדים בישראל, ועל פי הודעת הרכישה תמשיך Red-C לפעול באותו המיקום, כחברה בת של פיניסאר. על פי הנתונים, ל-Red-C יש בקופתה 3.2 מיליון דולר, ללא חוב.

פיניסאר היא ספקית רכיבים לציוד תקשורת אופטי, שנסחרת לפי 1.3 מיליארד דולר בנאסד"ק ואמורה לסיים את השנה עם מכירות של כמיליארד דולר. עבור החברה זו תהיה הנוכחות השנייה בישראל, לאחר רכישת Optium האמריקנית ב-2008, שרכשה שנה לפני כן את Kailight הישראלית תמורת כ-40 מיליון דולר.