מגמה מעורבת בסיום המסחר בבורסה בת"א; בזק ירדה ב-3%

MSCI שוקלת לצרף את ישראל למדד האירופי ■ נציגי סוכנות הדירוג S&P הגיעו לישראל במטרה לקבוע את דירוג האשראי שלה ■ היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום העצמאות

המסחר בבורסה באחד העם נסגר היום (ד') במגמה מעורבת, כאשר ברקע ריחפו הציפיות כי הבנקים המרכזיים באירופה וארה"ב יכריזו על תוכניות נוספות להקלה כמותית שעשויות להזניק את השווקים. נציגי סוכנות הדירוג S&P הגיעו לישראל ונועדים עם הצמרת הכלכלית הישראלית כדי לקבוע את דירוג האשראי של המדינה, כאשר השאלה המרכזית העומדת על הפרק, היא כיצד הממשלה מתכוונת לטפל בגרעון התקציבי - להעלות את המסים או להרחיב את יעד הגרעון. נזכיר כי לא יתקיים היום מסחר בוול סטריט לרגל יום העצמאות האמריקני. המחזור היום המשיך להיות נמוך מאוד והסתכם בכ-513 מיליון שקל בלבד.

אירופה והעולם תחילה. אומנם אופוריית הפסגה האירופית החלה להתפוגג, אך אנליסטים רבים מציינים כי ציפיות המשקיעים לגבי האפשרות שהבנק המרכזי האירופי יכריז מחר על הורדת הריבית בכ-0.25%-0.5% ובמקביל יכריז על הקלות מוניטאריות נוספות, ביחד עם בנקים מרכזיים נוספים, מתדלקים את האופטימיות בשווקים.

בתוך כך, קרן המטבע העולמית הזהירה אמש כי במקרה שארה"ב לא תצליח להתגבר על ה"צוק הפיסקאלי" (תוכנית להעלאת המסים וביצוע קיצוצים נרחבים) ולמצוא תוכנית חלופית שתתמודד טוב יותר עם הגרעון העצום, שיעור הצמיחה שלה עשוי לרדת לרמה של מתחת ל-1%, הרבה מתחת לרף התחתון אותו ציין יו"ר ה'פד' בן ברננקי בישיבת הריבית האחרונה (1.9%).

בזירה המקומית המשקיעים הגיבו להתפתחויות במשק המקומי, במרכזן הידיעות שנחשפו אמש ב"גלובס", לפיהן, חברת MSCI שוקלת לכלול את בורסת ת"א במדד האירופי. אחת המשמעויות של מהלך זה הוא הזרמה של הון נוסף לבורסה, שרשמה בימים האחרונים שפל חסר תקדים מבחינת מחזורי המסחר הנמוכים, שמוקדם יותר השבוע הגיעו לכדי פחות מ-500 מיליון שקל. (לסיפור המלא)

בנוסף, כפי שנחשף אמש ב"גלובס", נציגי סוכנות הדירוג S&P עורכים בימים אלו סבב פגישות עם הצמרת הכלכלית של ישראל שבסופן הם יקבעו את דירוג האשראי של המדינה. מקורות המקורבים לעניין מסרו ל"גלובס", כי הדיונים השנה "אינם קלים", כאשר כלכלני S&P מבקשים הסברים לגבי המשמעויות של ההחלטה שקיבל ראש הממשלה, בהמלצת שר האוצר, להכפיל את יעד הגירעון מ-1.5% תמ''ג ל-3% תמ''ג, זאת לאחר שנודע כי הגרעון הממשלתי זינק במחצית הראשונה של 2012 ל-10 מיליארד שקל.

הרשות לניירות ערך הודיעה אמש כי בכוונתה לטפל בסוגיית עמלות ההפצה ודמי הניהול בקרנות הנאמנות. ראשית, שיעורי עמלות ההפצה יופחתו כדלקמן: בקרנות כספיות 0.1% במקום 0.125%, בקרנות סולידיות 0.2% במקום 0.25% ובשאר הקרנות 0.35% (במקום 0.8% לקרנות מנייתיות ו-0.4% לשאר הקרנות). שנית, מנהלי הקרנות יחויבו להפחית את דמי הניהול בכל קרן שבניהולם כתוצאה מהפחתת התשלומים בגין עמלת ההפצה עבור אותה קרן, וזאת לתקופה של חצי שנה. (לסיפור המלא)

התחרות מתגברת בשוק התקשורת כבר אמרנו?

סלקום טרפה היום את הקלפים בכל שוק התקשורת ומציעה סל שירותים חדש חסר תקדים בהיקפו. החברה מציעה חבילה הכוללת 3 קווים סלולריים (שיחות ו-SMS), אינטרנט 10 מגה (ספק), טלפון קווי ושיחות לחו"ל במחיר של 349 שקל לחודש כולל מע"מ.

אורי ליכט, אנליסט התקשורת ומנהל מחלקת המחקר של IBI, מגיב להודעת סלקום ואומר כי "החבילה היא ראשונה מסוגה שעושה Bundle של השירותים הסלולרים והקווים. כבר זמן רב אנחנו אומרים שהשוק יילך לכיוון של הצעות משלובות ולהערכתנו המגמה רק תלך ותתגבר, בטח כאשר יוקם כאן שוק סיטונאי". להערכת ליכט, מי שצריכות להיות מודאגות מהמהלך של סלקום הן בעיקר בזק והוט - כיוון שסלקום מסמנת כיוון ברור - להיכנס באגרסיביות לבית הלקוח שם הן שולטת ביד רמה. אפשר להעריך שחבילות ברוח דומה נראה בעתיד הקרוב גם ממתחרות נוספות

חברת דש ברוקראז' הודיעה היום שהיא מתחילה לסקר את חברת שטראוס ובסקירה הראשונה שלה לחברה, שנכתבה על ידי מאיר סלייטר, נותן האנליסט למניית החברה מחיר יעד של 45 שקל למנייה עם המלצה של "תשואת יתר".

חברת כן-פייט הודיעה אמש כי דירקטוריון החברה הורה להנהלה לפעול לרישום מניות החברה למסחר בבורסה בארה"ב באמצעות ADR, בכפוף להגשת המסמכים וקבלת האישורים הנדרשים מהרשות האמריקנית לניירות ערך.

רמי רוזן, מנהל מחלקת מחקר SELL SIDE ואנליסט טכנולוגיה וטלקום בהראל פיננסים, פרסם אמש עדכון לסקירתו על מניית מלאנוקס , שצפויה לפרסם את תוצאותיה ב-18 ביולי, לאחר סיום המסחר בוול סטריט. רוזן עדכן מעלה את תחזיות הרווח וההכנסות של החברה, וכן את מחיר היעד שלה לרמה של 80 דולר.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]