מנצ'סטר יונייטד הגישה תשקיף לקראת הנפקה בוול סטריט

עכשיו זה רשמי: קבוצת הכדורגל האנגלית תנסה לגייס עד 100 מיליון דולר בבורסת ניו יורק, במטרה לצמצם את חובות העתק שלה, המסתכמים ב-663 מיליון דולר

אחרי שהתוכניות להיסחר בבורסה של סינגפור לא יצאו בסופו של דבר אל הפועל, במנצ'סטר יונייטד משנים כיוון, ועכשיו זה רשמי: מועדון הכדורגל האנגלי, שנמצא בבעלות משפחת גלייזר האמריקנית, הגיש לרשות ניירות הערך של ארצות הברית תשקיף לפני הנפקה בבורסת ניו יורק.

על-פי התשקיף, תנסה לגייס סגנית אלופת הפרמיירליג מהציבור סכום מקסימלי של 100 מיליון דולר (67 מיליון ליש"ט). לא צויינו בתשקיף מחירי המניות, וכמות המניות הצפויות בהנפקה. מדובר על שינוי משמעותי באסטרטגיה של "השדים האדומים", שכאמור בדקו בשנה האחרונה אפשרות להנפיק 25%-30% ממניות המועדון בבורסות מזרח אסיה, בניסיון לגייס עד מיליארד דולר.

במידה וההנפקה תצא לפועל, מניות של יונייטד יחזרו לידי הציבור לראשונה מאז 2005, אז השלימו הגלייזרים את רכישת 100% מהמועדון, בעסקאות ממונפות שהסתכמו ב-1.24 מיליארד דולר, ויצרו למועדון חובות גדולים. ביונייטד הודיעו כי הם מתכוונים להשתמש בכסף שיגוייס על מנת לצמצם את החובות, העומדים, נכון לסוף מארס 2012, על 663 מיליון דולר.

החתמים בהנפקה של יונייטד יהיו ג'פריס, קרדיט סוויס, J.P מורגן, בנק אוף אמריקה, מריל לינץ' ודויטשה בנק.

בין הדברים שמאיימים על מצבה הכלכלי של יונייטד, לפי התשקיף שהוגש: "רמת החוב הגדולה עשויה לאיים על היכולת התחרותית שלנו, ועל הבריאות הכלכלית שלנו". כמו כן, צוינו רפורמות ה"פייננשל פייר-פליי" החדשות של אופ"א, שידרשו ממועדוני כדורגל לעבור במהלך העשור הקרוב למודל ברייק-איבן, ככאלו שיכולים "לפגוע בצורה משמעותית בעסק שלנו".

על-פי עיתון "הטיימס", ההנפקה של יונייטד תסייע לגלייזרים, שהם גם הבעלים של קבוצת הפוטבול האמריקנית טמפה ביי, לקבל שווי ריאלי למועדון, לקראת מכירה עתידית שלו. בשנה האחרונה ניהלו הגלייזרים משאים ומתנים שלא הבשילו לכדי עסקה למכירת המועדון עם גורמים מהמפרץ הפרסי ומאסיה.