ועדת האיתור למנכ"ל הפיס המליצה שוב על ואכים לתפקיד

בהוראת ביה"ד לעבודה בחנה הוועדה שוב את המועמדים והמליצה על ואכים ואחריו על 5 נוספים ■ חברי הוועדה: היו"ר עוזי דיין התערב בעבודתנו

אחרי שבועות של שקט יחסי, העימותים בין חברי דירקטוריון מפעל הפיס ליו"ר עוזי דיין עלולים להתחדש: היום (ד') הודיעה ועדת האיתור למינוי המנכ"ל הבא של מפעל הפיס, כי בחרה לתפקיד את גזבר עיריית חיפה, ג'קי ואכים. הוועדה, המורכבת מחברי דירקטוריון, המליצה כבר בעבר למנות את ואכים לתפקיד, במקום המנכ"ל הקודם שאול סוטניק. אלא שהיו"ר, עוזי דיין, התנגד בתקיפות למינוי ונפתח סכסוך חריף בינו לחברי הדירקטוריון.

על רקע הקרע שנוצר, הורה לפני כחודש בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב לקיים הליך בחירה מחודש, אך הפעם נדרשה ועדת האיתור להמליץ על לפחות שלושה מועמדים לתפקיד הבכיר. היום מסרו חבריה לבית הדין את המלצותיהם - ואכים הוא המועמד המועדף, ואחריו עוד חמישה מומלצים: רו"ח דורון אנגל, סמנכ"ל שיווק במפעל הפיס; שלמה אטיאס, מנכ"ל חברת יובלים באשדוד ובעבר משנה למנכ"ל הפניקס ומנכ"ל מבטחים; צבי אמיתי, סמנכ"ל חטיבת התקשורת והמחשוב במפעל הפיס; רונן אלי, לשעבר בכיר במקורות, ואלי דדון, ראש המועצה המקומית בית דגן.

דיין יבחר מהמומלצים

בסביבתו של דיין אמרו היום כי בכוונתו לבחור באחד מהשישה ולהביא את המועמד המועדף עליו לאישור הדירקטוריון, בהתאם לסמכות המוקנית לו בתקנון מפעל הפיס. עם זאת, אין בכוונת דיין להתיישר עם המלצת הוועדה למנות את ואכים לתפקיד, אף שחבריה בחרו בו פה אחד. מי שייצג את ואכים בהליך הוא עו"ד אוהד גלעדי.

התנגדות דיין למינוי ואכים לתפקיד נומקה על ידיו בחקירה משטרתית שהתקיימה נגדו בעבר. לטענת דיין, ואכים לא דיווח במסגרת מועמדותו לתפקיד על החקירה ולכן אינו ראוי לכהן במשרה הרמה. ההתנגדות של דיין קוממה עליו את הרוב המוחלט של חברי דירקטוריון מפעל הפיס, ובעקבות הקרע איימה החשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי בויאנג'ו, כי תוביל לסנקציות נגד הארגון כגון שלילת היתרים לקיום הגרלות.

ביקורת על התנהלות היו"ר

בהחלטה שמסרה היום ועדת האיתור לבית הדין נמתחה ביקורת על התנהלות היו"ר דיין ונטען נגדו כי ניסה להשפיע על עבודתה ולהכתיב את מהלכיה. חברי הוועדה טענו כי דיין דרש לשלוח את המועמדים לתפקיד המנכ"ל לאבחון ולמנוע את מועמדותו של ואכים לתפקיד. בסביבתו של דיין הכחישו היום את הטענות כי ניסה להשפיע על עבודת הוועדה.

מעוזי דיין נמסר בתגובה: "בקרוב ימונה מנכל חדש למפעל הפיס. המנכל שיבחר יהיה המועמד הראוי ביותר הן ע"פ קריטריונים של יושר ויושרה והן ע"פ קריטריונים מקצועיים. בשבוע הבא בכוונתי להביא את המלצת ועדת באיתור לדיון בפני הדירקטוריון וזאת בהתאם לסמכותי עפ תקנון הפיס לפיו יו״ר הדירקטוריון הנו הגורם היחידי שבסמכותו להמליץ לדירקטוריון על זהותו של המנכ"ל".