בין התורמים לדפני ליף: שלמה אליהו וינקי מרגלית

רוב התרומות התקבלו באמצעות אתר האינטרנט שלה, לקראת הקמת תנועה חברתית חדשה שתרכז את מאמצי המחאה ■ התורמים תרמו בסכומים של 10-1,500 שקל ■ הכסף ישמש גם לתשלום משכורות לפעילי המחאה

דפני ליף מתכוננת לעליית מדרגה במחאה החברתית וגייסה כבר יותר מ-50 אלף שקל בתרומות. איש העסקים שלמה אליהו תרם לה 9,000 שקל ויזם ההיי-טק ינקי מרגלית תרם לליף 12 אלף שקל עוד לפני שהחלה בגיוס תרומות באינטרנט. רוב התרומות התקבלו באמצעות אתר האינטרנט שלה, לקראת הקמת התנועה החדשה שתרכז את מאמצי המחאה.

התרומות קטנות יחסית ונעות בסכומים של 10-1,500 שקל. 179 אנשים תרמו עד כה לליף, שלפי האתר שלה מתכננת לגייס 50 אלף שקל באמצעות תורמים קטנים באינטרנט. ליף מתכננת, בין היתר, להשתמש בכספים כדי לשלם משכורות לפעילי המחאה.

"בימים אלו ארגון חברתי חדש נמצא בשלבי הקמה", כותבת ליף באתר. "ארגון שלב ליבו טמון במחאה החברתית, ארגון לא מפלגתי, ארגון שעומד כולו להתעסק בהעצמה אזרחית. גם להקמה יש צורך במשאבים, על אחת כמה וכמה כאשר המקימים שלו עומדים לפני קיץ עמוס עוד לפני שנת הפעילות הראשונה.

"נשמח לעזרתכם על מנת שצוותו יוכל להתחיל לעבוד באופן מסודר, שתשתיות לפעולה יוכלו להיווצר ושלא יהיה צורך בהסתמכות על גורמים עתירי משאבים חיצוניים בכדי להעמיד קמפיין מחאה גם בקיץ. עצמאות בשטח היא חשובה גם עכשיו. אולי יותר מתמיד".

הבוקר כתבה ליף בדף הפייסבוק שלה: "הרוב מתרומות צנועות של אנשים מן השורה. אני לא מתעסקת בלבנות מערכת גיוס כספים מחוץ לארץ וכולי תקווה שהארגון יקום כאשר אין מאחוריו מימון אגרסיבי ממקור אחד. בקרוב יהיה גם חשבון PayPal ויציאה פומבית חגיגית על הארגון כולו. בינתיים אשמח אם תוכלו להפיץ הלאה את דף התרומות".