הסדר בדלק נדל"ן: מחזיקי האג"ח יקבלו 1.5 מיליארד שקל

תשובה יזרים לחברה כ-250 מיליון שקל במזומן ולמחזיקי אגרות החוב סכומים נוספים בהיקף זהה ■ בנוסף יעמיד תשובה ערבויות בהיקפים של מעל לחצי מיליארד שקל ■ תונפק סדרת אג"ח חדשה בהיקף של 205 מיליון שקל

לאחר משא ומתן שנמשך קרוב לשנה, וכפי שפורסם אתמול ב"גלובס", הגיעו דלק נדל"ן ובעל השליטה בה יצחק תשובה ומחזיקי אגרות החוב שלה להסדר חוב, אשר עובר למסלול ההצבעה של המחזיקים.

במסגרת הסדר החוב יזרים תשובה מעל למיליארד שקל במזומן, בטוחות וערבויות על פני כל תקופת ההסדר. בסה"כ צפויים מחזיקי אגרות החוב לקבל, לאחר אישור ההסדר, חבילה בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל הכוללת בתוכה שתי סדרות אג"ח חדשות שתנפיק החברה בהיקף של 1.275 מיליארד שקל; סדרת אג"ח חדשה (מגובה בביטחונות אישיים של תשובה) בהיקף של 205 מיליון שקל; תשלום במזומן של 40 מיליון שקל.

כאמור, תשובה מצידו צפוי להזרים לחברה סכום של כ-250 מיליון שקל במזומן ולמחזיקי אגרות החוב סכומים נוספים בהיקף זהה (כ-250 מיליון שקל במזומן ובסדרת אג"ח). בנוסף, תשובה מעמיד בטוחות וערבויות לטובת ההסדר בהיקפים של מעל לחצי מיליארד שקל ומוותר על חוב של החברות כלפיו בהיקף של כ-120 מיליון שקל נוספים.

עוד כולל ההסדר התחייבות לפיצוי של המחזיקים בהיקף שנע בין 600-750 מיליון שקל (בנוסף לזכאותם של המחזיקים לקבל מהחברה את האג"ח בהיקף של 875 מיליון שקל המגובה בבטוחות של החברה), וזאת במקרה שבו יתרחש שוב אירוע חדלות בחיי החברה בשנים שלאחר כניסת ההסדר לתוקף.

תשובה, המחזיק כיום ב-51% ממניות דלק נדל"ן, יחזיק לאחר ההסדר החדש קרוב ל-90% מהון המניות, ומחזיקי האג"ח יספגו "תספורת" של 30% לפחות.

במסגרת החבילה שצפויים לקבל מחזיקי אגרות החוב, יבוצעו הצעדים הבאים:

■ סדרת אג"ח חדשה בהיקף של 875 מיליון שקל, מגובה בשעבוד שני על מניות חברת אלעד ישראל מגורים ו- DGRE.

■ סדרת אג"ח חדשה בהיקף של 400 מיליון שקל, מגובה בשעבוד שלישי על נכסיה העיקריים של דלק נדל"ן ובשעבוד שני בכמות של 8% ממניות קבוצת דלק.

■ סדרת אג"ח חדשה בהיקף של 205 מיליון שקל שתונפק למחזיקים על ידי חברה פרטית בשליטת תשובה, מגובה בשעבודים על נכסים פרטיים של תשובה.

■ 40 מיליון שקל במזומן במועד השלמת ההסדר, מתוכם שולמו נכון למועד זה 13 מיליון שקל.

■ חברת הבת דלק בלרון מוותרת על חוב החברה כלפיה בהיקף של 36 מיליון שקל.

את המשא ומתן המתמשך על ההסדר ניהלו מטעם נציגות סדרה ה' אמיר הסל (מנהל ההשקעות של הראל), שמואל אשל ממנורה ויוני שר מהראל (חברי נציגות סדרה ה') ומטעם החברה ותשובה, מנכ"ל דלק נדל"ן ערן מיטל ונציגו של תשובה עידן וולס. לניהול המשא ומתן בין הצדדים היה שותף עו"ד עופר צור ממשרד גורניצקי המייצג את בעלות השליטה בחברה.

ההסדר שפורסם היום נערך על בסיס הסכם העקרונות עליו חתמה דלק נדל"ן בחודש מאי האחרון עם נציגים של נציגות סדרה ה (הראל) שהיא סדרת האג"ח הגדולה מבין כל סדרות אגרות החוב של החברה.

ההסדר שפורסם היום נעשה יחד עם כל נציגות סדרה ה' (נציגי הראל ומנורה) והוא צפוי לעלות להצבעות ואישור מחזיקי אגרות החוב באסיפות שצפויות להתכנס ב-23.7 וב- 28.7. דיון בתוצאות ההצבעות יתקיים בבית המשפט ב-1.8, ככל הנראה בפני השופטת דניה קרת.