ראחוי מבקש: תתחילו לקנות אגרות חוב ממשלתיות

את הדברים אמר ראש הממשלה הספרדי במהלך נאום שנשא הערב ■ הוא קרא למדינות אירופה להתחיל ליישם את החלטות הפסגה האירופית ■ "הגיע הזמן לעבור ממילים למעשים"

ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי אמר הערב כי על מדינות גוש האירו להתחיל ליישם במהרה את ההחלטות שהתקבלו בפסגת מנהיגי אירופה שהתקיימה בשבוע שעבר, ובמיוחד את ההחלטה להתחיל ברכישת אג"ח ממשלתיות, שכן מדינתו לא יכולה עוד להחזיק מעמד תחת המצב הקיים.

במהלך נאום שנשא בעיירה לידה מדריד, אמר ראחוי כי הוא עומד להציג בהמשך החודש צעדים נוספים על מנת להתמודד עם הגירעון התקציבי. בנוסף לך, הוא דחק בראשי המחוזות "להדק חגורות" מבחינת בזבוזים בעקבות הירידה החדה בהיקף גביית המסים.

"הגיע הזמן לעבור ממילים למעשים", אמר ראחוי במהלך הנאום. "על אירופה ליישם מהר ככל הניתן את ההחלטות שהגענו אליהם במהלך הפסגה שהתקיימה בשבוע שעבר בבריסל. הפרויקט של גוש האירו כולו עומד בסכנה".

ראחוי עומד כגרע בפני לחצים חדשים מצד משקיעי אג"ח בעקבות העלייה בתשואות על אגרות החוב הספרדיות, לאחר שביום חמישי לא הציג הבנק המרכזי האירופי תוכנית כלשהי להורדת התשואות של אגרות החוב הספרדיות. מה שכן, שרי האוצר של גוש האירו ייפגשו ביום שני על מנת להתחיל בעבודה על ההחלטות שהתקבלו במהלך הפסגה האירופית. בנוסף לכך, ידונו שרי האוצר בבקשה הרשמית של ספרד לקבלת חבילת סיוע עבור מערכת הבנקאות שלה.