מה אומרים המוחות המחודדים ביותר בוול סטריט?

מבולבלים מהמצב בשווקים? באתר "ביזניס אינסיידר" ריכזו עבורכם את כל מה שחושבים כלכלנים ואנליסטים הנחשבים ל"מוחות המחודדים ביותר בוול סטריט"

סוף השבוע האחרון סיפק למשקיעים מפחי נפש רבים. ראשית, יו"ר הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי, אומנם הוריד את הריבית לשפל היסטורי של 0.75%, אך לא נענה לרצונם של המשקיעים ולא הכריז על תוכנית רכישות אג"ח או תוכנית נוספת להגברת הנזילות הבנקאית (LTRO). לאחר מכן הגיעו נתוני התעסוקה והנחיתו מכה נוספת על המשקיעים. דוח התעסוקה לחודש יוני הצביע על יצירה של 80 אלף משרות בלבד - הרבה מתחת לצפי.

מבולבלים? באתר "ביזניס אינסיידר" ריכזו עבורכם את כל מה שחושבים כלכלנים ואנליסטים הנחשבים ל"מוחות המחודדים ביותר בוול סטריט.

1. ג'ף סאוט - הכלכלן הידוע טוען כי בתקופה זו רק שני סקטורים יצילו את המיתון האמיים על כלכלת ארה"ב - ענף הרכב וענף הבנייה. סאוט טוען כי חל שיפור מתמיד במכירות הרכבים מאז 2009, כך שבשנה זו המכירות השנתיות הסתכמו ב-9 מיליון רכבים וכיום קצב המכירות עומד על כ-15 מיליון רכבים. מעבר לכך, מדד הקבלנים פרץ מעלה משפל של 4 שנים, עניין שמעיד על כך שהרע ביותר בענף זה מאחורינו.

2. מרטין וולף - הכלכלן שמוכר יותר ככותב טורים ב"פייננשיל טיימס", טוען כי הבנק המרכזי האירופי ימשיך לאכזב גם בתקופה הקרובה וכי כוחו מוקבל. וולף טוען גם כי רק המדינות יוכלו להביא לפתרון משבר החוב, אם באמצעות איחוד פיסקאלי ואם באמצעות רפורמות שונות.

3. ג'ים רוג'רס - גורו ההשקעות טוען כי התיקון מטה במחיר הזהב יכול הגיע רק למחצית הקרך ועשוי לצנוח בעוד כ-30% או 40%. "תיקונים בשווקים הם דבר דבר נורמאלי וכך הדברים בשווקים עובדים".

4. טום פיצפטריק - האנליסט הטכני הראשי של בנק ההשקעות סיטי, טען לפני מספר ימים כי שוק המניות יצרו תבנית דומה לזו שהייתה בסוף 2007, רגע לפני שהעניינים נהיו "מכוערים למדי".

5. סאם סטובל - "אם ההיסטוריה היא קו מנחה, אז שוקי המניות עברו את הרע מכל", טען האסטרטג הראשי של חברת הדירוג S&P Capital. לפי סטובל, קיימים סיכויים של 85% ששוקי המניות יציגו ביצועים טובים בחודשים הקרובים, מאחר וזו שנת בחירות.

6. קן רוגוף - הכלכלן הנודע טוען כי הצמיחה של הכלכלה הגלובלית תאט את הקצב בחודשים הקרובים, אך זה זביר שהיא תיכנס למיתון. זאת, משום שהכלכלה הגלובלית צריכה לחזור לאחור כ-4 שנים, מבחינת נתוני האבטלה ונתוני התמ"ג, כדי שהיא תיכנס למיתון. "אני חושב שאנשים מגיבים בצורה חריפה מדי לנתונים כלכליים לא מהותיים".

7. ביל פלנקשטיין - "להדפיס כסף זה טפשי, אך זה הפתרון היחידי שיחלץ את אירופה מהמשבר". מייסד חברת ההשקעות פלנקשטיין קפיטל, טוען כי הפתרון של הצפת השווקים בהון רב, גרמה לבעיות רבות לאורך ההיסטוריה, אך כעת זהו הפתרון היחידי שיכול להציל את אירופה.