נתניהו וכחלון הודיעו: 100 מיליון שקל לביטחון תזונתי

על פי הערכות, כחלון יתקשה להתנגד כעת לכוונת הממשלה להעלות את המע"מ באחוז

המדינה תקצה 100 מיליון שקל החל משנת 2013 להתמודדות עם בעיית הביטחון התזונתי בקרב קשישים ונזקקים אחרים. כך הודיעו היום (ב') ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הרווחה משה כחלון, במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינסו בירושלים.

הסכום הזה יופנה ככל הנראה לתקצוב עמותות שעוסקות בחלוקת מזון ולרכישת תלושי מזון, אולם טרם נקבע סופית באיזה אופן יינתן הסיוע. מי שאמורה לגבש המלצות בעניין היא ועדה שהקים כחלון לפני כחודש וחצי בראשות שופטת העליון בדימוס איילה פרוקצ'יה. הוועדה תגבש קוד אתי בדבר האופן הראוי לסיוע בתחום המזון לנזקקים, והיא הוקמה בעקבות ההתקוטטות של כחלון עם העמותות, לאחר שטען כי חלק מהעמותות משפילות את הנזקקים אל מול מצלמות העיתונות לצורך יחסי ציבור.

גורמים בסביבתו של כחלון טוענים כי במשרד הרווחה לא העלו על דעתם שדרישתו של כחלון לתוספת של 100 מיליון שקל אכן תתקבל, וכי מדובר בהישג בלתי רגיל. עם זאת, דרישתו של כחלון שהתוספת תיכנס לבסיס התקציב של משרדו, לא התקבלה לפי שעה. בנוסף, בעמותות הסיוע טוענים כי התקציב הממשלתי הדרוש להתמודדות עם בעיית הביטחון התזונתי מעבר לגיוס התרומות שהן מבצעות, הוא כ-250 מיליון שקל בשנה. "אנו מבינים את החשיבות של מתן תחושה ש לביטחון תזונתי ולכן אנו מחויבים לקדם את הנושא וזוהי מחויבות של הממשלה לנושא", אמר היום כחלון.

על פי הערכות, כחלון לא יוכל להתנגד כעת, לפחות לא באופן אקטיבי, לכוונת הממשלה להעלות את המע"מ באחוז - מהלך שצפוי להכניס לקופת המדינה הרבה יותר מהתוספת שעליה הודיעו היום.