ליברמן יגיש הצעת חוק לגיוס חרדים וערבים מגיל 18

ליברמן: "אני לא מבין את פלסנר ולא את הוועדה ולא את המסקנה לדחות את השירות לגיל 23. מבחינתי זה לא מקובל, אין לזה שום הסבר ואין לזה שום היגיון"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מתכוון להביא להצבעה את הצעת החוק הפרטית של ישראל ביתנו לגיוס חובה מגיל 18. "ביום רביעי הבא הצעה שלנו תעלה להצבעה. כולנו נצביע בעדה, עם הסכמת הקואליציה או בלי", אמר שר החוץ.

בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו הבהיר ליברמן כי סיעתו תתנגד להצעת החוק המגובשת על בסיס עקרונות ועדת פלסנר שקובעת חובת גיוס מגיל 23. "אני לא מבין את פלסנר ולא את הוועדה ולא את המסקנה לדחות את השירות לגיל 23. מבחינתי זה לא מקובל, אין לזה שום הסבר ואין לזה שום היגיון".

שר החוץ אמר כי התנאי לתמיכת מפלגתו בחוק הוא גיוס מגיל 18. "ישראל ביתנו דורשת שבכל החקיקה הזו יהיה משפט אחד ברור: שירות חובה לכל אזרח מגיל 18. כל הצעה שלא תכלול את המשפט חובת שירות מגיל 18 נצביע נגד כל השרים גם אם מדובר בהצעת חוק ממשלתית. לא צריך להתפתל, לא צריך ועדות ולא שום דבר. אין סיבה שיהודים, מוסלמים או נוצרים לא יתגייסו בגיל 18. עכשיו נוצרה הזדמנות ולא תהיה הזדמנות נוספת. כל מי שחושב שאפשר יהיה לעשות מקצה שיפורים טועה. יש רוב בכנסת, בציבור ובתקשורת, ולכן חייבים ליישם את הדבר הזה".

ליברמן הצהיר באופן מפורש כי ישראל ביתנו לא תפרוש מהממשלה גם אם יעבור חוק על בסיס מתווה פלסנר. "אין לנו כוונה לפרוש מהקואליציה. אני יודע שיש כאלה גם מהקואליציה וגם מהתקשורת שרוצים שנצא כדי לפנות תיקים לבת הברית של התקשורת, אבל זה לא יהיה", אמר.

בתוך כך, הניסיונות לגיבוש הצעת חוק על בסיס עקרונות ועדת פלסנר נמשכים. מוקדם יותר היום נפגשו ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) והשר משה (בוגי) יעלון (ליכוד) במטרה להגיע לנוסח מוסכם על ידי שני הצדדים. גורמים בסביבתם מסרו כי לא חלה כל התקדמות אולם הצדדים גילו נכונות להמשך הידברות. מאוחר יותר צפויים פלסנר ויעלון להיפגש שוב על מנת להביא להצעת חוק מגובשת עד ליום רביעי.

בעוד בקדימה עדיין לא יודעים לומר האם המגעים יבשילו לידי הצעת חוק עד סוף חודש יולי, בש"ס מאשימים את ראש הממשלה, בנימין נתניהו בבגידה בהם. "ראש הממשלה בגד בנו", אמרו היום גורמים בש"ס. הם הגדירו את דוח פלסנר כ"דוח הזוי" ואמרו כי הסיבה היחידה שקדימה נלחמת עליו היא כדי להישאר בממשלה ולזכות בתיקים. "קדימה רצה ריצת אמוק לכיוון התיקים", אמרו.