התפוצץ המו"מ בתעש: החל ממחר - שביתה כללית

השביתה - עקב אי-תשלום משכורות לעובדים ■ יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות: "ללא שכר לא ניתן יהיה להמשיך במו"מ" ■ תעש: "סירובם העכשווי לשתף פעולה אחרי שהובטחו זכויותיהם עלול להוביל להחמצת תהליך היסטורי"

התפוצץ המשא-ומתן בין עובדי התעשייה הצבאית (תעש) להנהלה: החל ממחר (ב') עובדי תעש פותחים בשביתה כללית ללא הגבלת זמן, עקב אי-תשלום משכורות לעובדים.

משכורות העובדים לחודש יוני לא שולמו בעקבות מצוקה בתזרים מזומנים בקופת החברה וסירוב משרד האוצר להעביר כסף בשל פיצוץ המשא-ומתן להפרטת החברה בידי העובדים. זאת, לאחר שבאחרונה חלה פריצת דרך במגעים להשגת הסכם שהיה אמור להוביל להפרטת החברה.

במשא-ומתן שהתקיים היום (א') בבניין ההסתדרות בין יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן, ויו"ר ארגון עובדי תעש, איציק יהודה, לבין הנהלת תע"ש והאוצר הגיעו הצדדים למבוי סתום, והמשא-ומתן התפוצץ.

העובדים טוענים כי במהלך המשא-ומתן שנועד להבטיח את זכויות העובדים במקרה שהממשלה תחליט להפריט את החברה, הכניס משרד האוצר עז בדמות שינוי מבני בחברה גם אם לא תופרט. מדובר בשינוי מבני שיוביל לסגירת שני מפעלים רווחיים בתעש, ועל כך נתגלתה מחלוקת.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, אומר היום: "ללא שכר לא ניתן יהיה להמשיך במשא-ומתן. על ההנהלה להבין כי חצתה קו אדום".

יו"ר ארגון העובדים של תעש, איציק יהודה, אומר היום: "לא נשב למשא-ומתן ללא משכורות לעובדים שעבדו למען ביטחון המדינה. פקידי האוצר האטומים מצאו כסף למימון מכוניות BMW לשרים אך לא מצאו תקציב לשכר עובדי תעש".

המגעים בין ההנהלה לאוצר לבין ההסתדרות והעובדים יימשכו במהלך היום על מנת לנסות למנוע את השביתה ולהגיע להסכמות.

תגובת תעש: "הדיונים בהסתדרות נמשכים. הנהלת תעש מבינה את מצוקת העובדים נוכח העיכוב בתשלום המשכורות. הנהלת תעש סבורה כי משא-ומתן מסביב לשעון יפתור את המחלוקת בנושא שינוי המבנה הארגוני החיוני לקידום עסקיה של החברה לאחר פרישת כ-1,000 עובדים. סלע המחלוקת שנותר הוא שינוי המבנה הארגוני שנדון בחודשים האחרונים עם נציגות העובדים במטרה לגבש הבנות על מבנה ארגוני המותאם לפעילות החברה. עיקרי השינוי הארגוני נועדו לחזק את מערך שיווק, ולארגנו מחדש על-ידי הקמת מינהלות עיסקיות רוחביות בראייה עיסקית מוכוונת לקוח. סירובם העכשווי של העובדים לשתף פעולה עם תהליך נדרש ומקובל, להבראת החברה, אחרי שהובטחו זכויותיהם עלול להוביל להחמצה של מימוש תהליך היסטורי להבראת החברה והפרטתה".