הילארי קלינטון: פולארד לעולם לא ישתחרר מהכלא בארה"ב

(עדכון) - מזכירת המדינה האמריקנית דחתה אמש לפני סיום ביקורה בישראל את הפניות בנושא שחרור המרגל הישראלי-אמריקני ג'ונתן פולארד

מזכירת המדינה האמריקנית הילארי קלינטון התייחסה אמש (ב') לפני סיום ביקורה הרשמי בישראלי לנושא שחרורו של המרגל הישראלי-אמריקני ג'ונתן פולארד, ודחתה את הנושא על הסף. "פולארד מרצה את עונשו, ואין לי ציפייה שזה ישתנה", הדגישה קלינטון.

במסיבת העיתונאים שסיכמה את ביקור-הבזק שערכה בישראל, טענה קלינטון כי דבר לא השתנה בסוגייה הנפיצה, וכי היא צופה שפולארד ימשיך לרצות את העונש שהוא מרצה בארה"ב.

"בנוגע למר פולארד, כפי שאתם יודעים הוא הורשע בריגול בשנת 1987. הוא נשלח למאסר עולם בכלא, הוא מרצה את עונשו - ואין לי שום ציפייה שזה ישתנה", טענה קלינטון.

קלינטון נפגשה במהלך ביקורה עם שר החוץ אביגדור ליברמן, נשיא המדינה שמעון פרס וראש הממשלה בנימין נתניהו. בזמן ביקורה בבית הנשיא, הפגינו עשרות אנשים ממטה המאבק לשחרור פולארד וקראו לשחרורו. המפגינים הניפו שלטים בהם שמות של בכירים אמריקנים שונים שקראו אף הם לשחרור המרגל.

בתום הפגישה שנערכה אמש עם ראש הממשלה נתניהו התייחסה קלינטון גם לנושא הגרעין האיראני ולמאמץ הבינלאומי למנוע נשק גרעיני מהרפובליקה האסלאמית. "נשתמש בכל סוגי הכוח שברשותנו כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני", הדגישה קלינטון.

קלינטון אף התייחסה לנושא של תקיפה ישראלית אפשרית של מתקני הגרעין באיראן. "דנו בצעדים ספציפיים שניתן לנקוט בהם כדי להגביר את הלחץ על איראן. ארה"ב וישראל בוחנות את המצב, בעיקר בשל העובדה שאיראן לא ממלאת את התחייבויותיה לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ולמועצת הביטחון".

לישראל הגיעה קלינטון ממצרים, שם נועדה לראשונה עם הנשיא המצרי החדש, מוחמד מורסי. בפגישות שקיימה בירושלים קראה לפעול לסיור המשבר החריף ביחסים עם טורקיה, שפרץ בעקבות אירועי ההשתלטות על ספינת המשט לעזה, ה"מרמרה".